Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Mustia enkeleitä - Hahmot ja taikaesineet 2015-04-19 12:35:37 Jästipää
Arvosana 
 
N/A
Jästipää Arvostellut: Jästipää    April 19, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

En varsinaisesti arvostele tätä tähtien muodossa. Tämän tekstin perusteella itse tarinaa ja juonta on mahdoton arvioida, kuten liskomieskin totesi palautteessaan. Hahmot ja esineet on hyvin toki esitelty ja noissa on hyvä pohja kirjoittaa onnistunut fantasiatarina. Hieman ehkä kliseisyyttä noissa oli, mutta tarina ja juoni vasta ilmineeraa, miten ne nivoutuu itse saagaa ja millaisen "luonteen" tarina niille antaa.

Olen myös liskomiehen linjoilla siinä, että en kovin innostu siitä, että teksteissä alussa kovasti luettelomaisesti kerrotaan kuka kukin on. Tarinan tulisi olla niin hyvä, kuvaava ja taustoittava, että lukija ymmärtää sen kautta. Jos tapahtumat etenevät tarinassa niin nopeasti, että lukijan oikeasti tarvitsee tukeutua tällaiseen listaan, on minun mielestäni syytä miettiä uudelleen tarinan ja juonen eteneminen ja miten se kerrotaan lukijalle. Tässä oleva lista on kuitenkin erinomainen tuki itse kirjoittajalle, varsinkin, jos tarinassa esiintyy useita hahmoja. Itse teen tällaisia listoja ja karttoja aina, jos on pitkä teksti kyseessä ja siinä on useita henkilöitä ja paikkoja missä tapahtuu.

Mutta, joka tapauksessa tämä lista antaa lupausta hyvästä fantasiakertomuksesta, joten sitä odotellessa...

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS