Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Maskin Alla luku 3 2015-06-12 18:30:38 peka
Arvosana 
 
1.5
peka Arvostellut: peka    June 12, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Moi. Luin nämä kolme lukua tarinasta jonka olet kirjoittanut ja tässä minun palaute tähän astisen perusteella.

Tekstisi kaipaa terävöittämistä. Lauseissasi on paljon täytesanoja jotka tekevät lukemisesta pikkaisen puuduttavaa. Arvelisin tekstiin jääneiden kirjoitusvirheiden perusteella että et juurikaan käy tekstiäsi läpi sen kirjoitettuasi. Kannattaisi.

Sitten semmoinen jännempi huomio. Lukiessa tekstiäsi tuli sellainen kokemus että tässä kirjoittaja kertoo tarinaa omassa päässään. Enkä nyt tarkoita sitä että tarina on kirjoitettu minä muotoon, vaikka se voisi tietysti alleviivata havaintoani. Tämä voi nyt kuulostaa vähän hassulta kommentilta :) Mutta ajattelisin sen jotenkin niin että tarina tapahtuu päässäsi sen sijaan että se tulisi ulos päästäsi. Ja siis silti olisi kirjoitettu minä muotoon. Koetin miettiä mikä tuossa niin selittämättömästi häiritsi ja mulle tuli kaksi ehdokasta mieleen.

1. Dialogien ja päähenkilön ajatusten kieli on puhekieltä jonka olet kirjoittaessasi rytmittänyt pääsi sisällä. Tämä näkyy lukijalle pisteinä, pilkkuina ja lyhyinä huudahduksina tai sanomisina. Tavallaan laitat lukijalle vaatimuksen että ensin täytyy päästä sinun pääsi sisään ennenkuin tekstiä voi tulkita. Henkilökohtaisesti ajattelisin että tämä on vaatimus mitä kirjoittaja ei voi esittää.

2. Tarinan alku oli minulle erityisen hankala kohta päästä yli. Minusta tuntui kuin olisit hypännyt yli jotain olennaista. Kaikki hahmot ja maailma sen ympärillä on sinulle varmasti tuttuja mutta genrestä mitään tietämättömällö tuo alku vaikutti siltä kuin leikki tai peli alkaisi mutta lukijalle ei vaivauduttu kertomaan sääntöjä.

Nopeasti loppuun sanoisin että ainakin minun silmään viimeinen osa vaikutti sujuvimmalta. Olisko tässä sitten kuitenkin hienon lopun alku kehkeytymässä. Onnea matkaan.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS