Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Murha Hot
 
Murha 2015-07-11 09:41:55 TarraLeguaani
Arvosana 
 
3.0
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    July 11, 2015
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

"kuten myös Emman ilmekin." Kuka tämä on? Et voi heittää nimeä sekaan ja jättää sitä siihen. Mukana on paljon muitakin virkkeitä, joiden merkitystä ja tarvetta lukija jää miettimään. Esim. tämä: "Ronald oli jo hetken aikaa tutkiskellut Raamattua." Miten tämä liittyy aiempaan? Miksi se mainitaan?

Tekstin sujuvuudessa on paljon ongelmia, muodot eivät sovi toisiinsa. Kirjoittaminen vaatii siis vielä harjoitusta. Pääosin osasit hienosti keskittyä vain olennaiseen. Käytät vähän sanoja, joten en tiedä miksi kuvailit niin tarkkaan ruoapöydän antimet. Jotta kuluttaa sen verran sanoja suhteessa koko tekstiin, on sen oltava merkityksellistä.

Juoni kulkee hyvin. Olet yhdistänyt hyvin keskenään kahta eri aikaa. Pidät hyvin jännitystä yllä. Mutta tarinasi on hyvin kliseinen ja liikaa lainattu Stephen Kingiltä. Myöskin uusin Netflix-sarja tulee vahvasti mieleen Down-tyttöineen yms... Eli vähän enemmän jotain omaa, että tuntuu siltä kuin lukisi jotain uutta.

Paljon hiontaa, niin sinusta tulee loistava kirjoittaja.

Ja Alapolle pitää mainita, että juurikin King käyttää teksteissään paljon sulkeita (vaikka en itsekään kehota käyttämään niitä).

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
StephenKing1
July 11, 2015
Report this comment
Hei. Sanon nyt että en ole kuullutkaan tästä Netfilx-sarjasta, vannon sen. Ja tämä raamattu asia liittyi tarinaan siten, että lähes kaikki itsemurhan tehneet ovat hetki ennen itsemurhaansa lukeneet/tutkineet raamattua.
Tekstin sujuvuutta olen yrittänyt korjailla oikein hienolla hiekkapaperilla ja ronskilla sahalla. Ja olen aina tottunut kuvailemaan paikat ja paikassa olevat tavarat tarkasti, ihan ala-asteen koulutarinoissakin. Kahden eri ajan/kahden eri tarinan yhdistäminen on minun mielestäni taitolaji. Sen hallitsen jotenkin, ja se tulee näkymään myös tulevissa novelleissa. Ja kiitos kun löysit virheet minun puolestani!
StephenKing1
July 11, 2015
Report this comment
"Emman ilme" oli ajatuskatkos, kathyn nimi oli ennen Emma. Ilmeisesti minulta jäi tämä huomaamatta. Hyvä kun huomautit!
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS