Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tappavat säteet 2020-10-09 17:51:06 L.R
Arvosana 
 
3.0
L.R Arvostellut: L.R    October 09, 2020
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tämä on ihan mielenkiintoinen alku ja tulen seuraavatkin osat varmasti lukemaan. Mielestäni tämä olisi aloituksena vahvempi jos keskittyisit enemmänkin siihen mitä tapahtuu tuolla viemärissä sen sijaan että käytät ison osan tästä luvusta taustatiedon antamiseen päähahmon ajatusten välillä.

Mielestäni kaikkea tuota taustatietoa ei kannattaisi kertoa näin heti alussa, sillä se vetää lukijaa pois siitä mitä tapahtuu tuolla viemärissä, josta olisi mielestäni saanut paljon koukuttavamman kohtauksen kuvailemalla kunnolla päähahmon ympäristöä ja tunteita tilanteessa.

Ainakin itse pidän paljon enemmän siitä kun tarinan aikaisempiin tapahtumiin ja hahmojen menneisyyteen viitataan hahmon ajatuksissa, niin ettei kaikkea paljasteta suoraan vaan tarkkaavainen lukija voi vihjeiden avulla päätellä mitä on tapahtunut. Koko tarinaa ei tietenkään tarvitsee kirjoittaa näin ettei mitään tietoa suoraan paljasteta, mutta mielestäni se olisi toiminut paremmin tässä alussa sillä se myös herättää lukijan mielenkiinnon esittämällä kysymyksiä joihin ei heti saada vastauksia.

Lyhyemmin ja todennäköisesti selkeämmin:
Mielestäni tämä on ihan hyvä ja toimiva aloitus, mutta itse olisin pitänyt siitä jos luvun painopiste olisi ollut tuon viemärin tapahtumissa ja päähahmon sen hetkisesä tilassa, niin että lukijalle olisi herätetty kysymyksiä tarinaa edeltävistä tapahtumista, mutta näihin kysymyksiin ei olisi heti vastattu.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
anuelina
October 09, 2020
Report this comment
Kiitos palautteestasi!

Olen kirjoittanut tämän pätkän varmaan viidesti enkä ole saanut sitä mieleisekseni. Joku mulla nyt tökkii tämän tekstin kanssa. Ideaa olen pyöritellyt jo muutaman vuoden verran, mutta en saa tekstiä kulkemaan. Uuden yrityksen pariin siis :)
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS