Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Palautteiden kirjoittaminen on täysin turhaa. 2016-10-14 19:31:33 Arska
Arvosana 
 
3.5
Arska Arvostellut: Arska    October 14, 2016
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Onneksi meillä on oikeus ilmaista mielipiteemme, vaikka se ei aina edustaisi sitä yleisesti hyväksi nähtävää suuntausta. Tässä ei nyt sentään edetä vielä poikkeaviin mittoihin, mutta tiettyä agressiota Yaman mielipiteeseensä on asettanut.
Mielenkiinnolla olen tavannut tämän näkemyksen sokkeloissa, joita yksi ehdottomista suosikkikirjoittajistani on esiin asettanut.

Oma näkemykseni eroaa jonkin verran tässä kohtaa. Itse arvostan palautetta suuresti, jopa siinä määrin, että pidän sitä kirjoittajan palkkiona tämän tyylisissä foorumeissa.

Koska pidän Yamanin kirjoittamaa mielipidettä jossakin määrin provosoivana, en malta olla ottamatta kantaa. Toki mielessäni pidän viisaan valtiomiehen näkemyksen: jos provosoidaan, ei pidä provosoitua. No, totta kai pitää! Jollei provosoidu, se on jokseenkin sama kuin kusisi provosoijan muroihin. Sehän olisi jo provokaatio.

Palatakseni vielä tuohon ensimmäisen kappaleen sisältöön, jossa puhut tilastosta. Silläkin uhalla, että tässä nyt tyhmyyteni pulpahtaa täyteen kukkaansa, haluaisin tietää mihin yksittäiseen tilastoon viittaat?

Jätetään toviksi tämä älyllisyysteema ja palataan palautteen antamiseen ja sen saamiseen. Palaute on siis kirjoittajan palkkio. Onnekseni minulla on taloudellinen toimeentulo turvattu toisaalla, joten minun ei palautteellani tarvitse ravita itseäni ja perhettäni. Voisi nälkä tulla ensimmäisen kauppareissun jälkeen hyvinkin joutuisasti.
Muutoin palautetta on mukava saada, ja siitä on jopa hyötyä itsensä kehittämisessä. Kyllä minä uskallan myöntää odottavani palautetta kirjoitelmilleni, jopa ylläpidolta. Tosin yläpito ei kommentoi tekstejäni, ja luulen syyn olevan pienessä väärinymmärryksessä. Ylläpito oli pitkään kiinni omassa kirjallisessa projektissaan. Foorumille pääsi pakkautumaan paljon arvioitavaa tuotantoa, joten ilmoitin, ettei minun vanhoihin kirjoitelmiini tarvitse aikaa tärvätä. Tästä seurauksena ylläpito ei ole kommentoinut kirjoitelmiani enää. Toki syy voi olla siinäkin, ettei tekstiäni kertakaikkisesti voi arvioidakaan.

Käsittelet tyhmyysnäkemystä toistuvasti, joten palataan teemaan. Älykkäänä ihmisenä olet varmaankin muodostanut mielipiteen myös tyhmyydestä, ja sen myönteisistä puolista. Vai onko olemassa myös tilasto, jonka mukaan tyhmyydessä ei olisi myönteisyyttä. Omalta kohdaltani olen ainakin havainnut, kuinka helppoa on löytää itseään älykkäämpää seuraa. Ylivertaisen älykkyyden omaavalla asiassa saattaa olla ylikäymättömiä vaikeuksia.

Pitäisikö jo lopettaa? En tiedä, mutta lopetan runoon, joka on omani ja kokonainen.


Kun vintiltä valo on sammunut,

kai siellä lepakot kuitenkin lentää.

Ajatus nurkkaansa juuttunut on, mutta

päättyy aamunkoittohon haamujen valta.


Mielipide palautteen tarpeettomuudesta sai minut pohtimaan vakavasti vaihtoehtoa, jossa lopetan joutavan kirjoittelun ja keskityn pelkästään palautteen kirjoittamiseen ja jätän novellien laatimisen asian osaavien tehtäväksi.

Lopuksi: Pidän suuresti Yamanin tavasta ravistaa luutuneita mielipiteitä. Erilaisuudessa piilee mahdollisuudet ja uskon meillä Yamanin kanssa olevan jatkossa mukavaa sivuston leppoisassa ilmapiirissä.

Kiitos Y

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
30
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Yaman
October 20, 2016
Report this comment
Terve. Esitit kysymyksen, johon vastatakseni minun täytyy vähän kaivaa referenssejä esiin. Alan kaivuuhommiin heti, kun löytyy tovi aikaa. Eli tuonnempana. Kiitos kommentista. Palaillaan.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS