Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Minä ja Arttu, friends forever 2016-01-17 19:34:29 Taruh
Arvosana 
 
3.5
Taruh Arvostellut: Taruh    January 17, 2016
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Mukava, elämänmakuinen ja viihdyttävä tarina kahdesta kaveruksesta. Henkilöt ovat uskottavat ja juonen tempo on hyvä. Itse juoni on ihan kiintoisa, mutta vähän jotenkin epämääräinen, koska välillä juoni kertoo kavereista, mutta välillä keskittyy enemmän miljööseen kuin itse tarinaan. Kerrot ystävyksistä, joille tulee riidantapainen ja lopussa välit saadaan selvitettyä, mutta onko tarinan pääpointti kuitenkin kirjoittamisessa ja siinä kehittymisessä vai perinteisemmässä ystävyystarinassa?

Novellin nimi, "Minä ja Arttu, friends forever", on mielestäni vielä vähän hiottavissa. Otsikon luettuani ensiksi tulee mieleen, että tässä on jokin kahden murkun kaveruusstoori, mutta onneksi itse teksti ei vastannut tätä kuvitelmaa.

Teksti on päähenkilön tyyliin sopivan sujuvaa ja mukaansatempaavaa. Puuttuvat pilkut olivat nyt suurin juttu, joka pisti silmiin. Sellaista tiettyä selkeyttä lisää juonen ideaan, niin avot!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
peka
January 26, 2016
Report this comment
Kiitos Taruh hyvästä palautteesta. Kommentin kommenttia alla.

"Mukava, elämänmakuinen ja viihdyttävä tarina kahdesta kaveruksesta. Henkilöt ovat uskottavat ja juonen tempo on hyvä. Itse juoni on ihan kiintoisa, mutta vähän jotenkin epämääräinen, koska välillä juoni kertoo kavereista, mutta välillä keskittyy enemmän miljööseen kuin itse tarinaan. Kerrot ystävyksistä, joille tulee riidantapainen ja lopussa välit saadaan selvitettyä, mutta onko tarinan pääpointti kuitenkin kirjoittamisessa ja siinä kehittymisessä vai perinteisemmässä ystävyystarinassa?"

Luin tätä ja sitten omaa tekstiäni. Johtopäätös oli että tunsin pistoksen sydämessäni ja luulen tietäväni mitä tarkoitat tuolla epämääräisyydellä. Olen tässä mihinkään lopputulemaan pääsemättä koettanut miettiä, mitä olisin tehnyt toisin ja oliko esimerkiksi tuo parvekekohtaus jotenkin irrallinen muusta tekstistä. Varsinkin kun aika lyhyestä pätkästä on kyse. Jotenkin koetin kaiken kutoa rakentamaan kuvaa kaverusten suhteesta. Ajattelin kirjoittaessani niin että päähenkilö on tässä ikäänkuin riippuvuussuhteessa Artun ystävyyteen. En osaa sanoa onko tämä perinteinen ystävyystarina vai mikä... hmmm...

"Novellin nimi, "Minä ja Arttu, friends forever", on mielestäni vielä vähän hiottavissa. Otsikon luettuani ensiksi tulee mieleen, että tässä on jokin kahden murkun kaveruusstoori, mutta onneksi itse teksti ei vastannut tätä kuvitelmaa."

:) Itseasiassa tein otsikossa virheen. Piti olla "Minä ja Arttu, best friends forever". Joka olisi kuulostanut varmaan vieläkin enemmän murkkustoorilta. Hain tällä ikäänkuin kontrastia tarinan henkilöihin. En ala puolustelemaan. Olisi nimi varmaan parempikin voinut olla. Tuli nyt vaan tälläinen päähänpisto ja se tuntui hauskalta idealta silloin.



Novellin nimi, "Minä ja Arttu, friends forever", on mielestäni vielä vähän hiottavissa. Otsikon luettuani ensiksi tulee mieleen, että tässä on jokin kahden murkun kaveruusstoori, mutta onneksi itse teksti ei vastannut tätä kuvitelmaa.

"Teksti on päähenkilön tyyliin sopivan sujuvaa ja mukaansatempaavaa. Puuttuvat pilkut olivat nyt suurin juttu, joka pisti silmiin. Sellaista tiettyä selkeyttä lisää juonen ideaan, niin avot!"

Joo. Ne puuttuvat pilkut on iso ongelma. En tiedä onko mulla lukihäiriö vai mikä, mutta ei ne vaan kohdalleen osu. Muutenkin olen hidas kirjoittamaan plus krooninen aikapula. Turhauttavaa.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS