Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
C2H6O Hot
 
C2H6O 2017-02-03 16:03:46 Arska
Arvosana 
 
3.5
Arska Arvostellut: Arska    February 03, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Kemia oli minulle kouluaikoina lähes intohimoinen oppiaine. Ei kai tarvinne kovin paljoa mielikuvitusta vaivata, kun tuo otsikon kaava paljastuu vähemmänkin asiaan vihkiytyneelle.

Se siitä.

Itse lyhyeen tarinaasi: jälleen syntyy lyyrinen tunnelma kuin itsestään. Käytät vertauskuvia tekstissässi luomaan runonomaista tunnelmaa, johon pieni salaperäisyys kätkeytyy. Näitä on miellyttävä lukea, sillä tuo pieni arvoituksellisuus haastaa lukijan mielikuvitussta etsimään ratkaisuja tekstin sisältöön. Juonellista rakennetta en kovin syvällisenä löydä ja siksi luen tätäkin runomuotoon ajateltuna lyyrisenä sanaleikkinä, joka toki sisältää itsenäisen sanoman.
Kirjoitat niin lyhyesti, että eihän tuohon juonirakennetta perinteisen novellin tapaan voisikaan sisällyttää. Juonen sijaan tekstissäsi kulkee tuo lyyrinen rytmi ja sanoman pelkistetty ja herkkä runomaisuus.

Novelliosiossaa jälleen kolme ja puoli tähteä. Runofoorumissa teksti ansaitsisi jo enemmän.

---Kiitos----

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Sagittarius
February 05, 2017
Report this comment
Kiitos jälleen palautteesta. Arvokasta minulle kuten kaikki aiempikin. Nämä tosiaan ovat hieman oma juttunsa, eivätkä minulle ainakaan tipahda suoraan runo kategoriaan, vaikka niissä runomaisia piirteitä onkin. Tuo lyyrinen rytmi, sanoman pelkistetty ja herkkä runomaisuus on mielestäni aika hienosti sanottu. Se kiteyttää aika hyvin näitä tekstintynkiä.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS