Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Meidän perinteinen Uusivuosi. 2018-01-28 10:37:44 TarraLeguaani
Arvosana 
 
2.0
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    January 28, 2018
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Kerrontatyyli oli sellaista yhden ihmisen papatusta ääneen, en ehkä kirjoittaisi (tai lukisi) tällaisessa muodossa mitään. Kovin pitkiä virkkeitä, pisteitä voisi käyttää ahkerammin. Kirjoitusvirheitä oli reippaasti, ne loivat kovasti hidasteita ja kompasteluja matkan varrelle. Mukana pysyminen on vaikeaa, kun jää miettimään, että mitä tässä oikein lukee.

Pidin joistakin kohdista paljon, kuten:
- "Maukkahan siellä jo oli valmiiksi". Sitten sorrut liikaselittelemiseen, mikä vie vähän sitä mukavan terävää intoa lukijalta.
- "voittaa mennentullen kärynneen folion ja karrelle palaneen makkaran katkun." Tässä siis aiemmin mainittu makkarapaketin tiriseminen kiukaalla kruunataan mainitsemalla hetken päästä, että makkarat paloivat. Ovelasti kirjoitettu! Tuosta Jaakon kommentista, että teksti antaa ymmärtää aluksi makkaroiden olevan paketissaan (mikä sopisi juonen tyyliin), olen samaa mieltä. Lukija ei voi mitenkään aavistaa tuossa ensimmäisen kerran makkarapaketeista mainittaessa, että makkarat onkin otettu pois paketistaan ja siirretty foliopakettiin.

Juoni perustui kokonaan hyvin hölmöille, liikaa alkoholia nauttiville miehille, jotka tunaroivat kaiken ja raskaasti. Huumori on todellakin taitolaji, kuten olet varmasti joskus kuullut. Sanoisin, että ongelma tässä tekstissä oli ylitarjonta. Tapahtumat alkoivat mennä jo niin reippaasti rajan yli, että juoni kärsi. Jos olisit himmaillut vähän ja kertonut väliin ihan tavallisia ei-hauskoja juttuja, olisi tasapaino taannut paremman lukukokemuksen (luepa täältä Jästipään kirjoittamia novelleja, niissä on aika hyvä balanssi!)

Eli jotain hyvää ja jotain huonoa.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
11
Report this review

Kommentit

3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Järjestys 
boxo
February 07, 2018
Report this comment
Mihin ihmeen liikaselittelemiseen muka sorrun tuon Maukan siellä olemisen jälkeen? Mun mielestä nyt joku yrittää väen väkisin kostaa minulle aikaisempia muille tekemiäni tylyjä arvosteluja.
Myönnän että olen niitä tehnyt, ja se ei varmaan ole mukavalta tuntunut. Huumori on tosiaankin hyvin sellainen laji että jotku tykkää, ja toiset ei. Olen itse nähnyt kun aikuiset miehet (työkaverini) nauravat räkänään jollekkin VääpeliKörmylle. Itse en pysty sellaista katsomaan minuuttiakaan..Monet Suomen standup koomikoista ovat mielestäni täysin turhia pimpistä ja pippelistä jauhavia turhakkeita. Kun taas toiset nauravat vääränään heti kun he vain suunsa aukaisevat. Eli huumoria, ja meitä jotka tykkäävät erilaisesta huumorista, on joka lähtöön. Siis ihan turhaa tulla kertomaan että minun pitäisi ottaa oppia Jästipäästä. Olen lukenut myös hänen juttujaan, ja hän on ihan hyvä kirjoittaja kyllä.
In reply to an earlier comment
TarraLeguaani
February 09, 2018
Report this comment
Kuka yrittää kostaa sinulle? Eihän sellaisessa arvioinnissa ja palautteessa ole mitään järkeä, mikä perustuu kostoon sinun muille antamastasi palautteesta. Vaikuttaako palautteeni niin epäammattimaiselta? Jos tämä epäilemäsi (hiukahkon itsekeskeinen) usko sinua vastaan käydystä kostosodasta olisi totta, palautteeni olisi luultavasti tällainen: "ihan tyhmä, nolla pistettä." Mutta sitä se ei ole, eihän?

Voin myös olla antamatta palautetta teksteistäsi, jos koet arvostelun henkilökohtaisena mollauksena tai haasteena. Mielestäni kirjoitustyylissäsi on hiomista ja harjoittelemista, jolloin en tyydy antamaan ympäripyöreää (ansaitsematonta) kehua miellyttämisen halusta tai hauku vain ja ainoastaan kaikkea, mikä mielestäni oli tekstissä huonoa. Annan palautetta siitä, mikä on hyvää ja mitä mielestäni pitäisi kehittää.
In reply to an earlier comment
boxo
May 08, 2018
Report this comment
Sori..ethän sinä kovin pahasti sanonu, ja ei mua haittaa vaikka olis sanonutkin. Kestän arvostelua siinä kuin sitä annankin. Alkoi vaan ärsyttään kun mun ois näköjään pitänyt
oikein kunnolla selittää tossa jutussa että : OTIMME MAKKARAT POIS KAUPAN MUOVIPAKETEISTA JA LAITOIMME NE FOLIOON--JA VASTA SITTEN KIUKAALLE. Tämmöiseen itsestään selvään asiaan puututtiin mielestäni turhaan.
3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS