Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Vesisota Hot
 
Vesisota 2018-01-30 18:42:07 TarraLeguaani
Arvosana 
 
4.0
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    January 30, 2018
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Ensimmäisen kappaleen luettuani tiesin heti, että tässä on ihminen, joka osaa kirjoittaa. Ei ollut edes vaikea tunnistaa.

Oikeinkirjoitus on aika hyvää. Kirjoitat mielenkiintoisesti ja luin tekstisi mielelläni, vaikka ihan oikeasti pikkupoikien leikit 80-luvulta ei kyllä kiinnosta pahemmin lainkaan. Sinulla on kiitettävä taito.

Yleensä arvostellessani tekstejä puutun suurimpiin ongelmiin tai näyttävimpiin kehitystarpeisiin. Sinulla nyt ei tässä tekstissä oikeastaan ole mitään sellaisia, mutta voin napata tähän ihan ne pari juttua, mitkä voisi muuttaa (siis ihan oikeasti ne ainoat, mistä minulla voisi olla yhtään mitään sanottavaa):
- Aloitat paikasta ja ajasta A (ojanpohjalla) ja puhut sitten sopivasti tapahtumasta, joka sijoittui paikkaan ja aikaan B (heittotähdet), on hassua, että seuraava kappalekin jatkaa tuosta sivumainitusta B:stä, vaikka loogisuuden mukaan pitäisi taas olla A:ssa. Vaihda siis kappalejaotusta. Toimisiko se paremmin, jos toinen kappale alkaisikin kohdasta "Lapsena minulla oli paljon hyviä ajatuksia", ja sitten pötköön koko heittotähtijuttu? Ja kappaleessa 3 oltaisiin takaisin A:ssa. Näin se olisi loogisempi.
- "Teimme Maunon kanssa valmisteluja riihen puolella ojaa. Urho, Sauli ja Martti savusaunan puolella." Tuo toinen virke ei sovi noin, laita pisteen sijasta väliin pilkku.
- Olavi voisi olla välillä mies, ukko, vanhus tai jotain muuta sellaista. Älä toista samaa nimeä liian usein.

Olen nainen, joka kaipaa hieman jännitysvivahteita, nokkelaa huumoria, älykästä lopputwistiä, kauhuntunteita, tiukkaa ajattelutyötä, uutta informaatiota tai tehtävää, mitä yritän ratkaista ennen loppuhuipennusta, joten siinä mielessä tämä oli ehkä vähän 'tylsä' makuuni. Mutta sitä se ei varmasti ole monen muun mielestä, minä vain olen vaikea miellytettävä :)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS