Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Sinin tarina osa 2 2018-02-11 13:19:50 Ryövärintytär
Arvosana 
 
2.0
Ryövärintytär Arvostellut: Ryövärintytär    February 11, 2018
  -   Kaikki arvostelut

+2 tähteä
Annan kaksi tähteä siitä, että tarina pitää sisällään isomman kokonaisuuden, josta hyvin kirjoitettuna voisi tulla lukemisen arvoinen romaani. Sinulla on luovaa mielikuvitusta ja kykyä hahmottaa isompia kokonaisuuksia. Tarina on myös sopivasti erilainen ja senkin takia kiehtova. Hienoa!

-1 tähti
Sinulla on suunnitelma, mutta rakennuspalikoita puuttuu niin paljon, että teksti muistuttaa enemmän synopsista kuin novellia. Tämä tarina tarvitsee lihaa luiden päälle.

-1 tähti
Kieliopilliset virheet häiritsevät pahasti. Moni lause tässä tarinassa pitäisi kirjoittaa täysin uusiksi. Esimerkkinä lause: "En millään meinannut pystyä jatkaa". Kaikki tuossa lauseessa kirkuu punakynää, eikä se jää ainokaiseksi.

-1 tähti
Tällaisen tekstin kirjoittaminen minä-muotoon on virhe. Tämä on juuri sellainen tarina, joka vaatii kertojan etäännyttämistä päähenkilöstä, muuten juttu muuttuu vaikeimmissa kohdissa iljettäväksi, jopa luotaantyöntäväksi, ja tapahtumien kuvaaminen voi kirjoittajasta itsestäänkin tuntua ahdistavalta. Oletko kokeillut 3.persoonaa vai kirjoitatko aina minä-muodossa? Usein aloittelevat kirjoittajat käyttävät 1.persoonaa, koska se voi tuntua helpommalta, mutta taitojen kehittyessä tulee huomanneeksi, ettei minä-muoto läheskään aina tee tekstille oikeutta.

Joka tapauksessa tästäkin tarinasta löysin paljon hyvää, vaikka tähdet jäivätkin tällä kertaa vain kahteen. Älä luovuta! Sinulla on potentiaalia vaikka mihin, kunhan jaksat harjoitella ja uskallat astua ulos mukavuusalueeltasi.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS