Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Poika äidin varjoissa 2018-03-14 07:06:56 Ryövärintytär
Arvosana 
 
4.0
Ryövärintytär Arvostellut: Ryövärintytär    March 14, 2018
  -   Kaikki arvostelut

Minulle tuli mieleen vakavasti masentunut äiti ja erityislapsi, joka on täysin riippuvainen masentuneesta äidistään. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä itselläsi on ollut tämän kohtauksen tausta-ajatuksena? Tunteen tasolla kohtaus on hyvin vahva ja koskettava, väkevä suorastaan. Olet ehdottomasti tähtesi ansainnut.

Yhden tähden otan pois pienistä huolimattomuusvirheistä.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Lorenzia
March 14, 2018
Report this comment
Kiitos arvostelusta ja mukavaa, että teksti on mielestäsi onnistunut.

Itse koen kertovani vakavasti masentuneesta äidistä, jolla on taaperoikäinen lapsi. Itselläni on kohta 3v poika, joka ei vielä kunnolla puhu. Joten sieltä varmaan tulee tämä ajatus pienestä lapsesta. Ja halusin tarinan kertoa nimenomaan lapsen tunteista käsin, että mille ehkä tuntuu, jos äiti on vakavasti masentunut.

Antaisitko vielä esimerkin huolimattomuuksista? Liekö itse olen niin väsynyt, etten vieläkään huomaa mokia, vaikka on kerrottu että niitä on :)
In reply to an earlier comment

March 14, 2018
Report this comment
Kyse on tosiaan ihan pienistä huolimattomuusvirheistä, enkä usko hetkeäkään, ettetkö olsii osannut lauseita järjestää oikein, mutta tarkoitin näitä tämän tyyppisiä juttuja: "Eikä näinä päivinä äidillä ei ole pääsyä takaisin minun maailmaani." (sana 'ei' on liikaa), "Kiipeän hänen syliin" (oikeaoppisesti kirjoitetaan 'syliinsä') jne. Mutta tosiaan pieniä juttuja.

Sitten ihan näin äitinä äidille kerron tähän vielä, että oma esikoiseni on erityislapsi, hänellä on asperger, eikä hän puhunut ennen 3.ikävuottaan lauseita vielä ollenkaan ja yksittäiset sanatkin olivat epäselviä. Nyt hän on 12-vuotias ja käy erityiskoulua, on ystäviä, koulu sujuu hyvin, ja puhuu kuin papupata. Muistan hyvin ne ahdistuksen ja väsymyksen hetket silloin, kun lapsi oli pieni. Sairastin myös itse synnytyksen jälkeisen masennuksen, joten senkin takia tämä tekstisi tuntui niin tutulta. Mutta tahdon vain sanoa, että kyllä se sinunkin lapsesi siitä vielä kasvaa ja kehittyy, ja hankalat ajat jäävät taakse. Tsemppiä äitiyteen ja kirjoitusharrastukseen!
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS