Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Aloitus pätkä, tulipalo 2021-01-23 10:19:37 haavanlehti
Arvosana 
 
3.5
haavanlehti Arvostellut: haavanlehti    January 23, 2021
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Mielestäni kerronta on tässä sujuvaa ja pysyin hyvin kärryillä. Alkukappale on onnistunut ja herättää mielenkiinnon, tykkään erityisesti ensimmäisestä lauseesta.

Tykkään myös kuvailutyylistäsi. Kuvailet aika paljon, mutta et ainakaan minun makuuni liikaa. Kuvailu saa tekstistä oikeasti tarinamaisen, syventää hahmoja ja avaa maailmaa lukijalle. Se on myös varmasti yksi osatekijä siihen, että tarina imaisee mukaansa ja soljuu sujuvasti eteenpäin. Esimerkiksi minun mielestäni hyviä lauseita olivat " Hänen vaaleassa ihossaan oli haltioiden kullan keltainen sävy, joka kimmelsi heikosti kynttilän valossa" ja "Liekkien välkehdintä kajastui huvittuneista silmistä." ja "nuorukainen tarttui minua ranteesta kiinni ja lähti vetämään ulos, kuin olisin jauhosäkki tai resuinen talja".

Yksi kohta osui silmään, jonka voisi korjata:

"Kauempana liekeistä meteli oli korvia huumaavaa. Ihmisten huutojen sekoittuessa tulen rätinään."
Toinen lause ei oikeastaan ole lause,sillä siinä ei ole predikaattimuotoista verbiä. Ongelma korjaantuisi, jos ottaisit pisteen vain kokonaan pois ja yhdistäisit nämä kaksi lausetta yhdeksi: "Kauempana liekeistä meteli oli korvia huumaavaa ihmisten huutojen sekoittuessa tulen rätinään."

Julkaisetkohan tälle jatkoa vielä? Minua ainakin alkoi kiinnostamaan Siran tausta, maailma jossa hän asuu ja tietenkin se, mitä Siralle jatkossa tapahtuu:)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Almiel
January 26, 2021
Report this comment
Kiitos arvostelusta haavanlehti.

On hienoa kuulla, että kirjoitus on sujuvaa ja herättää mielenkiintoa.
Tämä aloitus kappale on muuttanut muotoaan niin moneen kertaan, etten itsekään pysy enää laskuista. Tarkoitukseni on jatkaa tarinaa ja laittaa se tuonne fantasia puolelle kun jotain saan valmiiksi.

Kiitos myös huomautuksesta, kun tarpeeksi monta kertaa lukee omaa tekstiään varmasti jää jotain huomaamatta.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS