Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tuntee, vaikka ei kosketa { prologi 2014-09-21 09:05:41 TarraLeguaani
Arvosana 
 
2.0
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    September 21, 2014
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tässä on paljon täytelauseita, mitkä kannattaa ottaa pois. On eri asia kertoa suulliseti ja kirjallisesti tarinaa.

"Tämä paikka on kuitenkin minun kotini, ja oikeastaan pelkkiä peltoja, maatiloja, yläaste ja pikkuinen keskusta, jonka muodostavat ehkä pienin kirkko minkä olen nähnyt, tai huoneeksi minä sitä kutsuisin, lähikauppa josta saa oikeastaan mitä vain sekä pienikokoinen kahvila Saga Café ja muutama vaateputiikki, joissa myydään sitten sekalaisia läjiä vaatteita." Hurrrrrjan pitkä lause. Pätkitä sitä pisteillä. Asiasisältö on ihan hyvää. Kuitenkin tuo 'sekalaisia läjiä vaatteita' on epäselvä ilmaus.

"alaselälle liaaneina putoavat hiukset", en saa tästä muuta mielikuvaa kuin rastat, limaisenvihreät rastat...

"Aiheesta kukkaruukkuun", kuuluu vain puhekieleen.

"yhdessä muodostamme 9B:n." Hyvin muodostettu lauseenloppu :)

"Ei sillä, että työrauhaa olisi ellei sitten turvauduta istumajärjestyksiin", hyvin epäselvä lause. Miksi tuollainen alku?

"avoimmat" -> avoimimmat.

"sanon ihan senkin uhalla että tämän itsekehuksi luokittelisitte", hyvin sanottu :)

Kirjalliseen tekstiin ei kuulu sulkeet.

Erikoista, että luokalla on kahdet kaksoset...

"niimpä" -> niinpä.

"Ja niimpä päästäänkin henkilökohtaisempiin asioihin ennen kuin nukahdan pystyyn." Tämä ei liity mitenkään tekstiin, se kannattaa ottaa pois.

"meluava ja rääkyvä... kakara." Miksi pisteet?

"on istutuksiakin paljon takapihalla", Tämä lause antaa ymmärtää, että takapihalla on sitä ja tätä todella paljon ja niiden lisäksi myös istutuksia.

"talollekkin" -> talollekin. Aina vain -kin, ei koskaan -kkin.

"juorut kuljevat yhtä nopeasti kuin ääni", ihan hyvin kirjoitettu! :)

Juonesta en oikein osaa sanoa mitään, koska tämä oli prologi. Teksti kaipaa hiontaa aika lailla, mutta siksi tänne on tultu, opettelemaan :)

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS