Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Anna edes tuoksusi 2017-03-05 08:12:49 Arska
Arvosana 
 
4.5
Arska Arvostellut: Arska    March 05, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Tätä runoasi on todella vaikea lähteä kommentoimaan. Avaat runosi sisällöllistä sanomaa kirjoittajan lähtökohdista, ja se tavallaan vie omat ajatukseni suoraan runon sisäiseen maailmaan. Tämä taatusti, ainakin osittain, vie lukijana minut siihen tunnelmaan, jota olet runoosi sisäistänyt. Lukijan löytöretki runoosi on siis valmiiksi viitoitettu ja se leikkaa osan löytämisen ilosta.
Tiedostan toki runosi olevan sinulle hyvin henkilökohtainen ja siksi haluat avata sisältöä lukijallesi ja tuo avaus on varmasti perusteltua, mutta olisiko sen voinut kiinnittää runon perään? En minä tiedä olisiko mikään muuttunut.

Runo itse henkii tunnetta ja määrätietoisesti se kulkee kaipuun polkuja. Tunteikas ja kuvaileva ilmaisukieli tekee voimakkaan vaikutuksen lukijaan, eikä mainitsemasi kliseisyys nouse ainakaan liiaksi esiin. Itseasiassa, piti jopa palata takaisin säkeisiin etsimään sitä.
Vanhahtava aksentti pukee runoosi pehmeyttä ja luo siihen sitä omaperäistä tunnelmaa, joka rakentaa kaipuun kielikuvista runosi tunteikkuuden.

Kauniisti ja herkällä kynällä piirrettyä kaipauksen kuvausta. Pidin tästäkin.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
TuijaK
March 05, 2017
Report this comment
Kiitos kauniista palautteesta. Olisin voinut olla avaamatta runoa lainkaan, se olisi saattanut olla fiksumpaa tai laittaa sen "selityksen" tuonne loppuun kuten ehdotit. Mutta ihan mielenkiintoista on tietää sekin, miten runoa luetaan, kun sen lähtökohdat ovat osittain selvillä.

Mukava kun pidit tästä kaipuurunosta. Voin kiittää itse myös kyseistä kaipuun kohdetta, sillä ilman häntä en kenties olisi alkanut kirjoittaa - ainakaan runoja. Mutta ei voi tietää.

Kiitos vielä. Itse ehkä vähän karsastan ja nolostelen näitä alkuajan runojani, koska ne ovat niin mahdottoman tunteikkaita. Siksi ehkä tuo selityskin pullahti ilmoille. :)
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS