Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Harmaani, rakkaani 2017-05-27 09:27:16 Arska
Arvosana 
 
4.5
Arska Arvostellut: Arska    May 27, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Harmaa. Mitä se oikeastaan on? Onko se vaaleanmustaa? Tumman vaaleaa? Joka tapauksessa se on värikoodi, joka on helppo rinnastaa syksysateen apaattiseen olemukseen. Viluiseen tunnelmaan, värien katoamiseen, ja mielialan matalapaineeseen.

Käsittelet omaa harmaatasi runossa lämpimin ajatuksin, luoden harmauden kautta sateenkaaren spektrikirjon hävittämään sitä kylmää kosteutta. Runosi henkii jotain sellaista sisäistä rauhaa ja lempeyttä, jonka optimistinen, luottava elämänasenne rakentaa. Sillä katoavaista on harmaus syksyisistä sadepäivistäkin ja hyvä niin.

Havaitsin sinun tuotantoasi myös toisaalla. Etsiskelin jotain toista foorumia, jolle siirtyisin. Sinulla on pidempi kokemus tuolla toisaalla joten haluaisin tiedustlla, voitko suositella tuota käyttämäsi sivustoa?
-----Kiitos runostasi------

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Järjestys 
TuijaK
May 27, 2017
Report this comment
Kiitos palautteesta jälleen Arska. Kauniisti sanoit tuosta lempeydestä ja optimistisesta asenteesta. Itse ei aina näe omaa luottavaisuuttaan harmaan keskellä, mutta runot sitten paljastavat ajatusmaailmaa enemmän. Hyvä, että minussa on toivoa. Sitä tarvitsen.

Tuo toinen foorumi on varmaankin aukea.fi, mistä puhuit. Siellä varsinkin runopuolella on joskus aktiivistakin kommentointia, mutta sitten pidemmissä teksteissä ehkä vähemmän. Olen jakanut siellä pääasiassa runoja ja kuvia. Runoja saa laittaa vain yhden (tai kokoelman) noin kolmen viikon välein eli aika harvoin. Siellä on vähemmän takerruttu kielioppiin tai rivitykseen tms. Enemmän palautteet koskevat runon sisältöä, toki joskus kommentoidaan runomuotoa ja annetaan kehoituksia muutoksiin. Tällä foorumilla olen sitten oppinut vähän enemmän ulkonaisista seikoista ja kieliopista. Molemmat foorumit ok, toki palautetta soisi saavan enemmän siellä ja täällä. Mutta se oman aktiivisuuden puute on taas yksi syy, miksi palautetta tulee vähän. Aukeassa annetaan useimmin myös pelkkiä pistearvioita kuin täällä. Musta se on ihan hyvä sekin.
In reply to an earlier comment
TuijaK
May 27, 2017
Report this comment
aukea.net siis
In reply to an earlier comment
Arska
May 27, 2017
Report this comment
Kiitos Tuija.

Niin, Kai siinä on jotain sellaista, ettemme itse tunne itseämmä sellaisena kuin ympäristö meidät kokee. Minulle runojesi henki kiteytyy hyvin pitkälle tuossa kommentissa mainitsemiini piirteisiin.

Sitten tuo toinen asia. Tutkailin juuri tuota mainitsemaasi aukea sivustoa ja harkitsin mahdollisesti vaihtavani sinne. Lienee ymmärryksessäni vikaa, kun en oikein päässyt jyvälle sivuston perimmäisestä luonteesta. Kiitos selvennyksestä.
Olen vuosien saatossa kirjoitellut monille foorumeille ja harmikseni saanut todeta niiden häviävän mystisesti jonnekin bittikadotukseen. Joku on jopa jättänyt mieleeni todella mukavia muistoja hyvän ja kannustavan sisäisen ilmapiirinsä vuoksi. Ehkä jonakin päivänä vielä sellainen osuu kohdalle. Sitä odotellessa...
3 kohdetta - näytetään 1 - 3
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS