Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Muuttujat - prologi 2014-12-09 12:35:25 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    December 09, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka blackflower!

Mahtava ensimmäinen kappale! Nautin todella lukemastani! Vaikka puhutkin arvoituksin ja paikoin pikku kankeuksin, ei sillä ole väliä, sillä mitä pidemmälle kappale etenee, sitä eeppisemmäksi kirjoitus muuttuu! Hyvää mahtipontisuutta vaaraa ja sopiva ripaus kliseitä! Hyvä!

Ei sulkeita kaunokirjalliseen tekstiin :) Ne kuuluvat matematiikkaan ja muistiinpanoihin, mutta kirjallisuudessa niillä ei ole sijaa!!! Saat hyvin korvattua sulkeet pilkuilla. Nih! Ja sama koskee lainausmerkkejä :)

Puhut paljon siitä, että kukaan ei muista ja kuinka asiat ovat tapahtuneetkauan sitten. Tässä on oma mystisyytensä, mutta en tiedä onko se kuitenkaan yhtä vaikuttavaa kuin se, että kerrot nimen ja lisäät, että kukaan ei tuota nimeä enää muistanut tai tunnistanut. Mieti tuota vielä.

Viimeinen kappale on preesens muotoon kirjoitettu. Tätä kannattaa harkita, sillä imperfektissä tarina on helpompi kuljettaa läpi...noin niin kuin kirjoittajan kannalta katsottuna. Eli kaksi tummaa hahmoa istuu pöydän ääressä, tai kaksi tummaa hahmoa istui pöydän ääressä.
Itse kirjoitan tuossa jälkimmäisessä muodossa, sillä tapahtumien kuvaaminenjuuri nyt tapahtuvina on haastavaa...ainakin minulle :)

Sanajärjestys: saa sinut melkein polttamaan kätesi, ei siis saa sinut polttamaan melkein kätesi. Tuolloin melkeinkäsi olisi se, joka palaisi.

Miljöö jää hieman avonaiseksi, mutta koska kyseessä on prologi, niin se ei haittaa!
Minun mielestäni tarina on hyvin pohjustettu, vaikkakin eri tapahtumista ei kovin selkeää kuvaa heti saakaan. Tämä ei kuitenkaan haittaa kovin paljoa, mutta jos miettii esimerkiksi Taru Sormusten Hereasta prologia, niin se kertoo selkeän tarinan mahtisormuksen synnystä. Ja siihen kenties pitäisi prologissa pyrkiä. Huomaa, että Sinulle miljöö ja tausta on selkeä, kristallinkirkas, mutta riittääkö se avaamaan maailmaa lukijalla? Ei aivan niin selkeänä.

Yhtä kaikki! Voimallista fantasiaa! Osaat kirjoittaa ja luoda legendaarista saagaa!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS