Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
kuinka hyvin osaat pelata? 2015-01-10 09:00:02 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    January 10, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka usva!

Kirjoitat todella hyvin. Alussa tarinastasi tulee mieleen Jumanji, Nälkäpeli, Stephen Kingin Tarpeellista tavaraa ja se jokin avaruusseikkailu, jonka nimeä en nyt muista :)

Nopeampaa ja nopeampaa vs nopeammin ja nopeammin. Mielestäni nopeammin sana sopii paremmin.

Tuo haluttomuus kohdata todellisuutta jäi hieman vaivaamaan. Kirjoitat, että ei sen jälkeen, mitä henkilö oli kokenut. Mielestäni hän ei ollut kokenut vielä juuri mitään, ja tuo kommentti antoi päähenkilöstä ärsyttävän kuvan. Jos hän olisi vaeltanut helvetin porteille ja sieltä henkitoreissaan takaisin, tuo kommentti olisi mitä mainioin. Nyt ehkä on enemmän kyse uskalluksesta.

Minkälainen on sudennäköinen? Eroaako se jotenkin sudesta? Vai seisoiko takana sittenkin susi? Ahaa. Kun luin tuota eteenpäin, niin otus olikin koira. Kenties siis heti alkuun se olisi voinut olla suden näköinen koora.

Mietin myös, kuinka tuo asennon vaihtaminen liittyy mutta sanan kautta murinaan. Kenties vaihdoin asentoa ja murina voimistui. Susi paljasti hampaansa ja sen silmissä kiilui raivo.

Mikä tekee miehestä vaikuttavan näköisen? Kannustan antamaan lukijan luoda mielikuva kirjoittamalla vähän, mutta tuo on jo hieman liikaa :) Kenties seuraavasti, karhuntaljaviittainen mies työntyi väkijoukon ohi ja tällä oli pituutta vaikuttavat pari metriä. Kaikki vaikenivat kuin odottaen, mitä miehellä oli sanottavaa.
Eli jokin tekee vaikuttavuuden, mutta kirjoittajan täytyy kertoa mikä. Kenties parasta olisi, että et sanoisi miehen olevan vaikuttava, vaan että lukija loisi tämän mielikuvan kuvailusi perusteella.

Pidät mainiosti yllä päähenkilön häkeltynyttä ja epävarmaa tilaa! Hämmästys, panikointi ja muu ei katoa hetkessä, vaan kannattelet oaniikinomaista tilaa todella uskottavasti!

Itse asiassa kirjoituksesi on todella hyvää. Tarina vie mukanaan, vaikka juonenkäänteitä ei juuri ole, taustaa vaan. Tämä on hyvä pohja jatkaa tarinaa! Olet hyvä kirjoittaja!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
usva
January 10, 2015
Report this comment
Olen kyllä tyytyväinen löydettyäni tämän sivuston - mitä mahtavinta palautetta täällä saakaan. :) Juuri tämmöistä pohdintaa olen kaivannut tekstilleni. Saa itsekin virtaa tekstin muokkaamiseen, välillä sitä tuntuu junnaavan paikoillaan. Olen jo muokannut tätäkin tekstiä postauksen jälkeen melkoisen paljon, ja joitakin asioita, mihin olet kiinnittänyt tekstissä huomiota, on sieltä jo kadonnut/muuttunut. Ja muokkaus jatkukoon! :) Kiitos vielä!
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS