Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Ustropia (luku 2) 2013-03-25 18:57:02 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 25, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei taas Kati Rinne!

Oli tuosta pakko kurkkia ikäsi, kun sen pantterille kerroit!
Täytyy sanoa, että ikääsi nähden kirjoitat todella hyvin! Toivottavasti palautteeni ei masenna Sinua, sillä se ei todella ole tarkoitukseni! :D

Nyt alkaa olla tarinassa tapahtumia ja toimintaa! Tässä osassa fantasiamaailma pääsee todella valloilleen! Hyvä!

Muutamia huomioita (se ikävä osuus :D).

Huomautan taas pilkuista :D ...ja yhdyssanoista, mutta niitä ehdin jo edellisessä palautteessa hieman kritisoimaankin, joten ei niistä sen enempää!

Tuohon vuoropuhelun rakenteeseen hieman.
Kirjoitat, "–Minun? Pegasos? Katsoin Wineriaa ja lumouduin sen kauneudesta.".
Dialogi on hyvää ja vuorosanat luontevia.
Ajatukseni, "–Minun? Pegasos? katsoin Wineriaa ja lumouduin sen kauneudesta.".
Eli kun dialogi muuttuu kerronnaksi, voit jatkaa pienellä kirjaimella kysymysmerkin jälkeen.

Väliin on pakko sanoa, että eläinten nimet, Unizomeria, Wineria, Sandirem ja Zinermarter, ovat mahtavia ja sopivat eläimille loistavasti!!! Hyvä! :D

Pieniä täytesanoja täytesanoja kannattaa välttää.
Kirjoitat, "Puu syttyi saman tien ilmiliekkeihin.".
Ajatukseni, "Puu syttyi ilmiliekkeihin.".
Eli ajatus, jota olet pohjustanut jo edellisessä virkkeessä säilyy vahvana, ja koska magiakuvauksesi on niin voimakasta, lukija ymmärtää kyllä, että puu roihahtaa heti, eikä kytemisen jälkeen.

Ja vielä sellainen selittämisjuttu.
Kirjoitat, "Olin lukenut Fantasia romaaneja ja tunnistin muutamia satuolentoja mutta suurin osa oli vieraita. Tunnistin esimerkiksi nymfejä, pikkuruisia keijuja, haltioita, noitia, fauneja, kentaureja ja prinsessoja.".
Kerroit, mitä henkilö tunnisti, mutta olisi ollut mukava, että olisit kuvaillut niitä, joita Jade ei tunnistanut.
Mikä muuten on fauni? Kuulostaa hirmu tutulta, mutta ei nyt tule mieleen. :D

Novelli etenee sujuvasti ja johdon mukaisesti! Erityisesti runo pisti silmään! Se oli todella taitavasti kirjoitettu!

Hyvää työtä!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS