Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Tuuli Vasten Kasvoja- luku 3. 2015-06-15 07:37:31 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    June 15, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Memockend!

Tuot mukavasti inhimillisiä puolia esiin tässä osiossa! Juoni voisi kulkea hitusen nopeammin eteenpäin.

Täytesanat ja pilkutus.
"Olen Cyrilin asunnossa ja tämä on periaatteessa minulle kuin toinen koti.".
Ajatukseni:
"Olen Cyrilin asunnossa, joka on minulle kuin toinen koti.".
Eli aina ennen ja - sanaa tulee pilkku, jos lauseilla ei ole yhteistä jäsentä. Periaatteessa ja kuin tarkoittavat samaa, ja niistä kuin on selkeämpi, joten säilytin sen. Muutin myös asuntoon viittaavan ja tämä - ilmauksen konjunktioon joka, koska se viittaa selkeämmin johonkin konkreettiseen, kuten asunto.

Ilmaisusta.
"Kohoan istumaan sängyn reunalle...".
"Nousen istumaan sängyn reunalle...".
Tuo kohoaminen tuo mieleen leijumisen, mutta ilmeisesti ihan perinteisestä sängyn reunalla istumisesta lie olevan kuitenkin kysymys.

Kankeus.
"Päädyn lopulta siihen, kun ei neiti osaa mennä itse avaamaan ovea, niin minäpä avaan sen ja kysyn asiaa.".
Tuo kun alkuinen sivulause ei ole linjassa ei ole linjassa ensimmäisen sivulauseen kanssa. Jos tuon sivulauseen jättää pois, niin ensimmäinen sivulause ja päälause muodostavat tolkuttoman yhtälön.
"Päädyn lopulta siihen, niin minäpä avaan sen ja kysyn asiaa.".
Eli:
"Päädyn lopulta siihen, kun neiti ei itse osaa avata ovea, että minäpä avaan sen ja kysyn asiaa.".
Tuon kanssa yhtälö on seuraava:
"Päädyn lopulta siihen, että minäpä avaan sen ja kysyn asiaa.".
Tarkkana näissä.

"...romahdan välittömästi puiselle lattialle.".
Voiko romahtaa muutenkin kuin välittömästi?
Tätä tarkoitin sillä, kun et ole odottanut palautetta ennen uuden luvun postausta, niin samat virheet toistuvat.

Kaunokirjallisessa tekstissä numerot kirjoitetaan, eli 30 on kolmekymmentä. Älä oio :D

Vielä yksi juttu täytesanoista.
"...lähden syöksymään entistä kovemmin kohti saalistani.".
Ajatukseni:
"...syöksyn kohti saalistani.".
Kirjoita vain se, mikä täytyy kirjoittaa. Luo mielikuva, älä tuputa sitä.

Pidän dialogista! Se on edelleen uskottavaa ja selkeää.
Juoni hieman polkee paikallaan. Olisin toivonut tuon tutkimuksen tähän osioon, sillä tunnut sitä pihtaavan, joten siinä on varmasti jotain erikoista.
En tiedä miksi teit tuosta saaliin näkemisestä niin ison asian, mutta Sinulla on taito tehdä näistä osioiden lopuista sellaisia, että jää jännitys ja seuraavan osan odotus, eli toivottavasti seuraavassa on jotain veret seisauttavaa! :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS