Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Ustropia (luku 7) 2013-08-21 06:19:41 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 21, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Heippa Kati Rinne!

Ilmeisesti Krapesti on melkoisen mahtava noita, koska päähenkilö ei vain käynyt tämän päälle taikasauva heiluen.

Kirjoitit alussa Karpesti, ja lopuksi Krapesti :D Viimeistely hieman ontuu.

Nyt on pakko halkoa pilkkua.
Kirjoitat: "Itse asiassa huone oli täydellinen kopio huoneesta jossa Odestry luki ennustuksen meille. Ainoa ero oli värit.".
Eli huone ei voi olla täydellinen kopio, jos siinä on eroja.
Ajatukseni: "Itse asiassa huone oli lähes täydellinen kopio huoneesta jossa Odestry luki ennustuksen meille. Ainoa ero oli värit.".
Pieni juttu tuo on, pisti vain silmään. Monesti näistä pääsee eroon, kun lukee tekstiä itselleen ääneen, ja samalla koettaa miettiä vaihtoehtoisia tapoja sanoa sama asia.

Kirjoitat: "–Tulit viimein, Kuului syvä ääni yhdestä tuolista.".
Dialogin jälkeisen pilkun jälkeen jatkuu pikkukirjaimella.

Kirjoitat: "–Oijoi tyttö puhuu isoja asioita, no jos et istu vapaaehtoisesti niin seiso sitten,...".
Ajatukseni: "– Oijoi, tyttö puhuu isoja asioita, no seiso sitten,...".
Typistin hieman tuota ajatusta. Toisinaan tulee kirjoitettua sellaista, joka ei ehkä sovi dialogiin tai on tekstinä pitkitettyä. Mielestäni tuo on parempi noin. :D Saa olla erimieltä!

Kirjoitat: "Jos selviydyt viimeisestä –joka ei tule tapahtumaan- niin minä kukistun.".
Ajatukseni: "Jos selviydyt viimeisestä, mitä ei tule tapahtumaan, niin minä kukistun.".
Eli "joka" ei kenties ole paras sana viittaamaan jonkun selviytymiseen. Toinen vaihtoehto mikä mielestäni voisi olla, olisi "jota" - sana.

Kirjoitat: "Pöytä puhkesi puhumaan.".
Hieno ilmaus! :D Hyvä!

Kirjoitat: "Saisinko kuulla runon vielä kerran, pyysin pöydältä. Ja tämä rupesi puhumaan pyynnöstäni ja toisti runon.".
"Tämä" ei ehkä ole paras sana viittaamaan pöytään.
Ajatukseni: "Saisinko kuulla runon vielä kerran, pyysin pöydältä, joka pyynnöstäni toistikin runon.".

Tuo tehtävä ja ratkaisu oli todella hyvin keksitty. Dialogista kenties selviä "nykykielen" ilmauksia voisi karsia (esimerkiksi katsos).
Yhtä kaikki, tarinasi saa mielenkiintoisia piirteitä! Hyvää työtä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS