Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Ihan vamppia osa 2 2013-08-27 06:18:27 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    August 27, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei taas tindenius!

Sellainen piti viimeksi sanoa, että tuo otsikko kannattaa miettiä tarkkaan, eli minkälainen on novellin nimi. Minulle itselleni se on todella vaikeaa niitä miettiä. Sillä jos ollaan rehellisiä, niin tuon nimen perusteella en olisi novelliasi lukenut...ja miten hyvän tarinan olisinkaan menettänyt.

Kirjoitat: "Pelkäsin kauhistuneena mitä hän aikoi tehdä ja yritin pyristellä vastaan, mutta tietysti turhaan.".
Ajatukseni: "Kauhistuin mitä hän aikoi tehdä, ja pyristelin vastaan, mutta turhaan.".
Eli koetin hieman typistää virkettä poistamalla mielestäni turhia sanoja. Laitoin myös yhden pilkun. Eli koeta kirjoittaa yksin kertaisesti. Mielestäni ihminen joko pelkää tai kauhistuu. Ja jos pyristellään, vaikkakin turhaan, niin pyristellään. Yrittää on monesti hieman kankea sana.

Kirjoitat: "Yrittäessäni istua tuolille minua alkaa huimaamaan ja meinaan kaatua.".
Ajatukseni: "Yrittäessäni istua tuolille, minua alkaa huimata, ja olen vähällä kaatua.".
Eli mielestäni tulee pyrkiä välttämään puhekieleen viittaavia sanoja, kuten "meinaan". Lisäksi nuo pilkut... :D

Vielä yksi esimerkki yksinkertaistamisesta.
Kirjoitat: "Lähdemme suuntaamaan kohti ovea, jota kohti kiemurtelee pitkä jono juhlijoita.".
Ajatukseni: "Kuljemme / kävelemme kohti ovea, jota kohti kiemurtelee pitkä juhlijoiden jono.".

Nythän homma alkaa mennä mielenkiintoiseksi! Vielä tuohon nimeen liittyen, niin enpä tiennyt että kyseessä olisi ollut vampyyritarina! Hyvä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS