Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Destiny: Kohtalon sävelet 2013-10-08 11:00:22 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    October 08, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Heippa tindenius!



Nyt on pakko sanoa heti alkuun, varmaan jo useamman kerran, että tässä hetkessä kirjoittaminen on mielestäni vaikein kirjoitustapa pitää koossa.
Esimerkki: "''Eikö tämä voitaisi selvittää puhumalla?'' Kysyn ja pitelen samalla päätäni. Pan vilkaisee minua huvittuneena, mutta kohdistaa katseensa pikaisesti takaisin Aurooraan.".
Ajatukseni: "''Eikö tämä voitaisi selvittää puhumalla?'' Kysyin ja pitelin samalla päätäni. Pan vilkaisi minua huvittuneena, mutta kohdisti katseensa pikaisesti takaisin Aurooraan.".
Eli tuo preesensissä tapahtuva kerronta voi olla monilta osin kinkkinen, erityisesti tapahtumia kuvaillessa (ja erityisesti jos kaksi asiaa tapahtuu samanaikaisesti), kun taas imperfektissä, eli hetki sitten menneessä on mielestäni isompi liikkumavara kirjoittajalla. No...mielipidekysymys.

Kirjoitat: "Pan sanoo ja lähtee kiertämään kehää aina siirtyen lähemmäs Aurooraa.".
Eli mieti mitä sanoja todella tarvitaan.
Ajatukseni: "Pan sanoo ja lähtee kiertämään kehää siirtyen lähemmäs Aurooraa.".

Mieti tarkkaan miten sanot asian, eli niin että teksti on sujuvaa.
Kirjoitat: "Musta veri alkaa valua haavasta, joka hidastaa todenteolla Aurooran liikkumista.".
Ajatukseni: "Musta veri valuu haavasta, ja Aurooran liikkuminen hidastuu.".

Luot todella hyvin jännitystä taistelun aikana, ja päästämällä Panin pakoon, mutta et mielestäni ota ajatuksestasi kaikkea irti. Tarkoitan että olisit voinut fiilistellä vielä enemmän sillä, kuinka Aurooralle käy, tai sillä kuinka Pan katoaa vannoen kostoa jne.
Toisin sanoen kun luot jännitystä tilanteisiin, mieti tarkkaan miten saat siitä kaiken ilon irti :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
tindenius
October 16, 2013
Report this comment
Tän tarinan loppu oli mulle muutenkin haastava, en osannut aluksi edes päättä miten lopussa kävisi, kuoleeko Pan vai jääkö henkiin? Vai kuoleeko Auroora ja Pan molemmat taistelussa. Päädyin siis ensimmäiseen vähääkään minuä tyydyttävään ratkasuun, annetaan Panin karata, että tilanne jää vähän avoimeksi..... Mitä lauseiden asetteluun tulee mä vasta harjottelen, asioiden ilmasua, olet toki monessa kohdassa oikeassa nyt kun jälkeen päin mietin. Mulla vaan ei o ketään lukemassa enne kun julkasen joten lauseet muotoutuvat vähän semmoiseksi millaisina mä ne ensimmäisenä nään. Kiitos kuitenki jälleen hyvästä palautteesta, laitan asiat korvan taakse
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS