Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Seitsemäs Jumalten kirja 2017-12-14 22:51:30 boxo
Arvosana 
 
2.5
boxo Arvostellut: boxo    December 15, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

?? Jotain ovelaa on nyt tässä..Olisiko tämä kirja siis kuin lampun henki joka toteuttaa toiveet ? En tiedä olenko vähän ulkona nykyajasta, mutta mikä on tuo Death Note ? Ymmärrän kyllä suunnilleen sananmukaisen käännöksen eli Kuoleman Muistio ?...ole minulle Kuolema muistio ? Hmmm.. mielenkiintoista vaikka hiukan hämärää..Miksi pitää kirjoittaa omistaja, jos kirja kuitenkin tekee sen mitä sinä haluat? Mielenkiinnolla odotan mitä Dhannella oikein on tässä taka-ajatuksena...

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Dhanne
January 06, 2018
Report this comment
Tervehdys, boxo. Kyseessä ei ole novelli tai kirjan alku vaan ajatusleikki persoonallisuudelle, jolla on voimakas halu luoda mielessä fantasioita ja unelmia. Tarkoitus on, että sinä tai muu lukija luetun jälkeen ottaa tuolissa taka-asennon tai menee sohvalle ja kertakaikkisesti unelmoi aiheesta: jos tuollaisen kirjan saisi itselle. Pätkää ei ole tarkoitus arvioida. Jos henkilöllä on tendenssejä unelmointiin, hän kyllä näkee pätkän arvon omassa mielessään. Tai sitten ei. Voihan sitä arvioida, että olipa huono ajatusleikki. ;)

Olen suunnitellut vastaavia ajatus- ja unelmointileikkejä kymmeniä, mutta katsotaan julkaisenko niitä ollenkaan.

Death Note on japanilaisesta mangasta tehty animesarja. Siinä päähenkilö löytää Kuoleman muistion, johon kirjoittamalla voi tappaa kenet tahansa: https://en.wikipedia.org/wiki/Death_Note

Mayers-Briggsin persoonallisuusteoriassa laajoihin unelmamaailmoihin ja fantasioihin uppoavia persoonallisuustyyppejä ovat ainakin INFJ ja INTJ, kenties myös ENTP. Ne ovat populaatiossa harvinaisia, joten en odota riemuvoittoa tälle ajatusleikille. (Itse olen ENTP.) Jos persoonallisuutesi kiehtoo, tutki Mayers-Briggs persoonallisuuksia ja löydä omasi. Luulen, että kuulut NT-temperamenttiblokkiin.
http://personalitycafe.com/nts-temperament-forum-intellects/
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS