Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Hehku - Osa 5 (Uusi Versio) 2020-06-16 21:44:39 Oriodion
Arvosana 
 
3.5
Oriodion Arvostellut: Oriodion    June 16, 2020
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Kommentoin kokonaisuutena koko Hehku-sarjaa.

Alku oli vähän hidastempoinen eikä niin hirveän kiinnostava, mutta loppua kohden tarina kävi mielenkiintoisemmaksi. Viimeistään silloin kun Emma alkoi tajuta mitä mystinen hehku tarkoitti. Tämä oli hyvin toteutettu kohta - itsekin hoksasin sen juuri ennen Emmaa ja oli erittäin tyydyttävää saada heti vahvistus omalle arvaukselle.

Hahmot oli ihan uskottavia. Itseäni olisi kiinnostanut vähän enemmän kuulla näistä mystisemmistä asioista ja vähemmän arkisemmista. Vaikka ihan hyvin eri hahmojen suhteet oli toteutettu.

Engelistä olisi voinut kertoa vähän enemmän. Kuka siellä hoitaa asioita? Mikään ei maksa mitään ja olutta voi vain hakea torilta. Miten tämä toimii? Miten uudet rakennukset sinne ilmestyvät? Rakennetaanko ne vai tuleeko ne itsestään enkelillisillä voimilla? Jonkinlainen puolienkeleitä korkeampi auktoriteetti siellä selvästi on kun sääntöjä rikkovia voidaan potkia pois. Aika paljon asioita jäi muutenkin auki. Miten Leo vaikka joutui zombi-modeensa? (Tai kai tämä oli viimeinen osa? Voisi tarina tästä tietysti jatkuakin.)

Jotain vähän hassuja kohtia oli, esimerkiksi miksi ihmeessä bussikuski ei pysähtynyt heti kun bussissa kuitenkin alettiin ammuskelemaan, ja miten Emma ja Luke sai Leon kannettua niin helposti sillalle, jos Leo kuitenkin oli niin vahva ettäsai bussin ovet murrettua auki noin vain? Mutta eipä nämä isommin häirinneet.

Emman isä oli siisti hahmo! Kun selvisi että Emma näkee ihmisten kuoleman ennalta, ja sitten esiin ilmestyy tuollainen Helvetin enkeli -enkeli, niin olin ihan varma että se on itse Lucifer! Ymmärrettävästi Emma ei suhtaudu isäänsä hirveän lämpimästi mutta tuomitsee isänsä kuitenkin mielestäni liiankin pikaisesti eikä edes harkitse vaihtoehtoa että tämä voisi välittää tyttärestään.

Kerrontaa voisi vähän parantaa. Esimerkiksi usein kerrotaan aika itsestäänselviä asioita. Nopeasti takaisin selailtuani löysin esimerkiksi tällaisen esimerkin (3. osasta): "Kuvat olivat todella hienoja. Yhdessä oli paholaisen kuva ja toisessa enkeli. Siellä oli myös auto ja moottoripyörä. Minä tunsin itseni kateelliseksi. Minulla ei ollut yhtäkään luovuuteen viittaavaa taitoa. Mutta siitä huolimatta pystyin kuitenkin sanomaan mitkä kuvat olivat hienoja ja mitkä huonoja. Ja nämä kuvat olivat erittäin hienoja."
Kyllähän nyt kuka vain voi sanoa ovatko kuvat (omasta mielestä) hienoja tai huonoja. Vähän tämän tyyppisiä kohtia, missä on turhan paljon selittelyä, oli siellä täällä.

Mutta siis, ihan kiinnostava tarina kokonaisuutena.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS