Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Elämän kahleet 2: Kahlitut tunteet 2023-09-02 05:19:18 lukeva33
Arvosana 
 
3.0
lukeva33 Arvostellut: lukeva33    September 02, 2023
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Onnea vaan että olet saanut näin pitkän tarinan aikaan, tiedän että siinä sitä on eräskin ilta vierähtänyt. Luin ensin sen alkuosan jota en ollut jostain syystä aiemmin noteerannutkaan. Itse tarinahan on aivan mielenkiintoinen, vaikka hieman se on pitkäveteinenkin ja välillä sujuvampaakin voisi rakenne kirjoituksessa olla.

Ehkä eniten minua jäi vaivaamaan se että et kertonut juuri lainkaan tämän maailman historiasta ja ..olosuhteista tai jostain.. en oikein osaa selittää nyt juuri mutta en vain päässyt "sisään" tähän paikkaan että missä se on, ja miten kehittynyt se on tai jotain. Siellä matkusteltiin hevosilla ja Nikin äiti kuunteli huoneessaan jotain sinfonioita? Millä hän niitä kuunteli? Radiosta vai veivattavasta grammarista? Mitä kieltä siellä puhutaan? Siinä jossain lapussa oli vain "OK"..englantiako siellä puhuttiin? Jos ei niin tuollaiset amerikkalaiset lyhenteet pitäisi hoksata jättää pois,tapahtuiko tämä joskus Euroopassa vai missä?

Vaikka arvostan kovin että olet tosiaan tehnyt pitkän ja sinänsä hyvänkin tarinan, niin lukijalle ei saisi jäädä tuollaisia epävarmoja asioita mieleen.


Tämmöiset asiat jäivät ikävästi vaivaamaan kun et niitä ollenkaan selittänyt tai avannut lukijalle.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Oriodion
September 03, 2023
Report this comment
Kiitos palautteesta, lukeva!

Itselleni tämä tarina on ollut hyvin vahvasti näihin päähahmoihin ja heidän kokemuksiin, ajatuksiin ja tunteisiin sidottu. Siksi kai en ole lähtenyt kehittämään tätä maailmaa juurikaan sen enempää, kuin missä puitteissa hahmot sattuu milloinkin liikkumaan. Eli ymmärrän kyllä, että jos lukijana toivoisi tarkempaa ja yhtenäisempää maailmanrakennusta, niin tuo voi haitata. Jonkinlaista viktoriaanisen Englannin kaltaista yhteiskuntaa olen tässä tavoitellut, vaikka mitään kovin tarkkaa teknologista kehitysastetta en ole määrittänyt, niin siinä voi jotain ristiriitoja olla. Kuvittelisin, että joku gramofonin kaltainen laite on ollut käytössä sinfonian kuuntelemiseen. "OK":n olen nykyään mieltänyt jo sen verran hyvin suomenkin kieleen juurtuneena ilmaisuna, että en osaa ajatella sitä vain englantina. Vaikka sieltähän se toki tulee.

Toivottavasti nämä avasi vähän!
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS