Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

Leontokardos kauhu/fantasia 2025-05-05 22:57:59 lukeva33
Arvosana 

2.5
lukeva33 Arvostellut: lukeva33    May 06, 2025
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Hei, sain vihdoin laitettua tähän vähän mielipidettäni tästä tarinasta, vaikka itse tarinaa en kyllä jaksanut lukea edes puoliväliin ja kerron kyllä miksi.
Vähän ikäväähän se on antaa negatiivista palautetta kun tietää kuinka paljon olet tarinaan käyttänyt aikaa ja vaivaa. Tämmösen ideoiminen ja tekeminen vaatii viikkojen ajan, niinkuin itsekkin sanot että luomista, uudelleenkirjoittamista, editoimista jne.

Kovin pelottavaksi kauhuksi tätä en kyllä millään nimeäisi, olet oikeassa että ehkä tämä vähän jännittäisi jotakuta alle 12 vuotista, ainakin tuon noin 25 lukemani sivun perusteella.

Siis oikeastaanhan tämä alkaa jotensakin hyvin sieltä kaivoksesta kun jokin sieppaa sen tyypin sinne reikään. Mutta sitten tuntuu että kirjoittajalla on totaalisesti karannut tarinan kuljettaminen käsistä, sekavaa sinne tänne rönsyilevää jutustelua joka ei kanna itse tarinaa yhtään mihinkään suuntaan, eikä juonen kehittelystä ole tietoakaan.

Lukijalle (ainakin minulle) jää vain ärsyttävän epäselväksi että missä tässä ollaan? Mikä maa ja missä? Ketä nämä kaikki ihmiset oikeastaan ovat? Et kerro mitään taustoja tästä valtakunnasta vai mikä paikka tämä nyt sitten onkaan.

Sitten viimeistään minut sai kyllästymään kun sivuilla 17..18..19..jaaritellaan jostain täysin juoneen kuulumattomasta todella tylsästä jousella maaliin ampumisesta kolmen sivun verran. Sinun pitäisi todella raakalla kädellä tiivistää tarinan kerrontaa ja panostaa esin hyvään johdantoon tai muuten kertoa lukijalle tosiaan että missä ollaan ja mitävarten ja ketkä..
Empä tiedä osasinko nyt oikein kertoa mitä tässä ajan takaa, mutta en vain millään saanut sellaista otetta sekavasta juonesta ja tarinan hahmoista että olisi enempää jaksanut kiinnostaa. Ja kuten alussa sanoin niin onhan se ikävää kun tietää sen vaivan mitä olet kuitenkin tehnyt tarinan eteen.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 

May 09, 2025
Report this comment
Moi, kiitos arviostasi ja vaivannäöstäsi palautteen kirjoittamisen kanssa @lukeva33.

Ongelma johon osoitat, johtuu siitä, että minulla on tarinassa luultavasti liikaa henkilöhahmoja ja olet päässyt tarinassa siihen vaiheeseen (noin sivulle 20), että henkilöhahmot on vasta saatu esitellyksi.

Tarinan alkupuoli on hidas ja ilmeisesti aika vaativakin, varsinkin jos roolipeliympyrät tai fantasia ei ole tuttua/ei kiinnosta. Huomaan itsekin lukiessani, että vasta puolen välin paikkeilla kerronnassa tapahtuu jotakin ja yhtäkkiä tarina lähtee 'lentoon' ja se sitten kantaa loppuun asti.

Kritiikkisi *on* aiheellista ja hyvin perusteltua, nämä saattavat olla monelle muullekin kynnyskysymyksiä. Toivoin, että juttu olisi kantanut pidemmälle, mutta ei se mitään. Kiitoksia vastauksesta.

1 kohdetta - näytetään 1 - 1