Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Ei otsikkoa, ellei teksti vedä, se ei vedä, ei tartte väkisin lukea 2017-03-19 12:26:32 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 19, 2017
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka T.Johan!

Kieltämättä tuo otsikko oli erikoinen :) En kuitenkaan sen takia lukenut, vaan ainakin minun mielenkiintoni herää aivan muista syistä. Kirjoitat hyvin ja sujuvastitoisinaan tapahtumat ovat vaikeaselkoisia, mutta pidin kokonaisuudesta ja tyylistäsi!

Preesensissä kirjoittaminen aiheuttaa mielestäni tiettyjä kankeuksia. Itse suosin imperfektiä, mutta kunnioitan niitä, jotka saavat preesensin toimimaan. Sinä saat. Ei minkäänlaista väkinäisyyttä tai sekoilua lauseenvastikkeiden kanssa.

Kiinnitä huomiota tiettyihin kankeuksiin. Kirjoitat, että myydään auto, erehdyn sanomaan. Miksi erehdyn? Se pilaa jännitystä. Jos erehtyy ennen kuin näkee reaktiota, niin lukija kuulee heti kankeasti, että sanominen oli virhe. Anna reaktioiden puhua. "Myydään auto", sanon, olisi mielestäni riittänyt mainiosti. Sitten reaktio.

En täysin ymmärtänyt tuota loppua. Siinä oli rakkautta ja jotain, mitä en kyennyt näkemään. Kenties hieman sekava tai taiteellinen...ainakin minulle :)

Minä pidin tästä. En ehkä niinkään juonen tai taiteellisen otteen vuoksi, mutta Sinä osaat kirjoittaa! Tästä näkee, että Sinulla on ollut vahva tunne aiheesta ja ulosantisi on sujuvaa ja miellyttävää.

Hyvää työtä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
T.Johan
February 23, 2020
Report this comment
Kiitos paljon kommentista, arvostan. Luin palautteesi kuin Piru Mooseksen kirjan. No en ihan mutta otan oppia. Nyt kun minulla jo on etäisyyttä tekstiini, huomaan nuo samat asiat joista puhuit. Sitä toivoisi että objektiivisuus omaan tekstiin nousisi nopeasti, juuri luomisen jälkeen, mutta ei se niin mene, ilman harjoittelua.

Tuo asia mistä puhuit, että kuvailee liiaksi, on totta. Efekti tulee paremmin esille kun antaa enemmän lukijalle pääteltävää. Hyvä huomio, kiitos :)

Kirjallisuudessa ns. "taiteellisuus" ei ole hyvästä. Eikä sekavuus. En ollut itse varma lopusta, joten se jäi ehkä hämäräksi. Lopettaminen on edelleen minulle haasteellista.
Opettelu jatkuu.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS