Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Forums

Yleinen keskustelu

Yleinen keskustelu
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
lentokykysi

lentokykysi
4 posts
---
Location:
n.a.
22.07.2016 22:36

Asiat jotka askarruttaa?

Millä perusteella jää osa kirjoittajista samatta palautetta. Kertokaa mitä ajatuksia tämä herättää? Mielestäni kirjoitukset eivät ole huonoja? Millä perusteella suoritettaan mikä teksti arvostellaan. Otetaan suurennuslasin alle. Miestäni mahtuu paljon hyviä lukijoita jotka ammattitaitoisesti menevät tekstin ytimeen .Kiitos siitä. Itseni tunnen vajavaiseksi ja hieman harhaiseksi - tarkoitan omalla tavallani tunnen olevani outo pätevien kriitikkojen joukossa. Joka rajoittaa uskallustani tarttuu kynään ja lausua julki omaa kantaa Kun on tuo sana sokeus, en näe virheitä tekstissäni vaan luen niin kuin ajattelen, enkä niin kuin kirjoitin. Oli hyvä jos joku ilmaisi kuinka kokee tapani antaa palautetta…



 
NinnuHolm

NinnuHolm
3 posts
---
Location:
n.a.
01.08.2016 18:51
Re: Asiat jotka askarruttaa?
Minä en ainakaan esimerkiksi lähde runoja analysoimaan, kun en niistä mitään tiedä. Joten runot jäävät näin ilman minun palautettani :)
Itsekin mietin joskus pitkäänkin kehtaanko antaa palautetta, kun en mikään ammattilainen ole, mutta toisaalta yleensäkään tekstin lukijakunta ei koostu pelkistä kirjoittamisen ammattilaisista. Siksi olen rohkaistunut kirjoittelemaan palautetta näin kirjojen kuluttajan näkökulmasta.




 
Jästipää

Jästipää
22 posts
---
Location:
n.a.
01.08.2016 21:26
Re: Asiat jotka askarruttaa?
Vaikea sanoa noin yleisesti, miksi joidenkin tekstejä kommentoidaan enemmän ja toisten ei. Itse olen julkaissut täällä melko paljon tekstejä ja tuntuu sekin vaikuttavan minkä tyyppistä tekstiä kirjoittaa. Keskimäärin olen omille teksteilleni saanut noin 2-3 kommenttia per teksti. Joukossa on niitäkin, joita ei ole kommentoitu lainkaan, ei edes ylläpidon toimesta. Se tuntuu kuitenkin yleensä toimivan, että jos annat itse palautetta saat ehkä herkemmin myös omille teksteillesi palautetta. Täällähän ei tarvitse olla mikään kirjoittamisen tai kritiikin ammattilainen. Riittää kun antaa palautetta siinä määrin mihin omat rahkeet riittää. Itselleni riittää sekin palautteeksi, kun joku vain kertoo, pitikö tekstistä vai ei, vaikka ei sitä sen syvällisemmin ruotisikaan.

Itse annoin aiemmin hyvinkin ahkerasti palautetta, lähes kaikille novelleille mitä julkaistiin, mutta nykyisin aikani ei yksinkertaisesti riitä siihen. Nyt luen melko harvakseltaan täällä toisten tekstejä, mutta kaikki jotka luen, annan niille myös palautetta.




 
Discussions v1.3
(c) 2010-2011 Codingfish
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS