Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Forums

Kirjoittaminen

Vinkkejä ja ajatuksia kirjoittamiseen!
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
02.08.2020 10:31

Alkuvaikeuksia

Hei. Olen uusi jäsen ja jo nyt minulla on vaikeuksia aloittaa aktiivinen toimintani täällä. Yritin kirjoittaa esittelytekstini mutta se ei onnistunut millään. Eli kysynkin mitä minun pitää tehdä että pääsen kirjoittamaan tekstini tuohon profiilini esittelykenttään? Mitä nappia painaa tai mitä kohtaa klikata tai sitten muuta?

Ja sitten kysyn että miksi yleinen keskustelu -palstani näkyy kokonaan vieraalla kielellä? Eikö siinä voi käyttää ollenkaan Suomen kieltä? En vielä katsonut sen tarkemmin sitä mutta etusivu siinä oli täysin vierasta kieltä. Minä itse en hallitse kuin Suomen kielen joten olisi mukava jos voisin yleisessä keskustelussa käyttää omaa kieltäni ja saada myös vastauksia samalla kielellä.

Apua alkuvaikeuksiin toivoen

Polanna




 
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
09.08.2020 17:54
Re: Alkuvaikeuksia
Minäpä osasinkin ihan itse. Näköjään ikuinen tekniikan törppölapsikin osuu joskus oikeaan kunhan tarpeeksi kokeilee eri painikkeita. Siinä on vain se vaara että saattaa vahingossa deleetoida koko tietokoneensa mutta elämässä pitää ottaa riskejä. Itse tekemäni profiilikuvanikin on pian paikoillaan kunhan saan vielä koot kohdilleen.



 
Arska

Arska
27 posts
---
Location:
n.a.
09.08.2020 19:21
Re: Alkuvaikeuksia
Tervetuloa mukaan.

Tämä keskustelupalsta on aika vähälle käytölle jäänyt, joten vasta eilen huomasin viestisi.

Nuo itämaisin aakkosin kirjoittavat palstan käyttäjä kai ovat vieneet kiinnostuksen tämän keskustelupalstan käytöstä.

Itänaapurin lapset leikkivät meidän hiekkalaatikolla ja käyttävät tätä omana informaatiokanavanaan. Tästä seikasta ei kannata olla huolissaan. Heitä tarkkaillaan kyllä.

Se siitä.

Mukavaa saada uutta ilmettä uuden käyttäjän kautta kirjoittavaan joukkoomme.

Kirjoittaja foorumi on oiva kanava tuoda esiin omaa kirjallista ilmaisuaan, olipa kyse pelkästä harrastuksesta tai jopa korkeimmista tavoitteista kirjallisen ilmaisun saralla.

Yksi seikka josta haluan mainita sinulle uutena kirjoittajana. Palautteen saaminen teksteille tuntuu olevan nihkeää. Siitä ei pidä senkäänb vertaa olla huolissaan. Meitä on vain muutama, jotka pyrkivät kertomaan kokemuksiaan luetusta tekstistä. Voi kestää pitkäänkin, ennen kuin palautetta on nähtävillä.

Jos itse on aktiivinen tällä saralla, niin siitä on apua muos omien tekstien kommentointiin.

Mukava,kun osasit ja uskalsit liittyä seuraamme.



Tervetuloa


---Arska---




 
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
16.08.2020 09:30
Re: Alkuvaikeuksia
Kiitos kovasti kaikista tiedoista. Ja siitä että olen tervetullut tänne. En ihmettele yhtään miksi naapurin lapset käyvät leikkimässä meidän pihalla. On heillä sen verran ankara ja väkivaltainen isä.

Meidän iskä ei varmaan teloita minua suoralta kädeltä vaeoittavana esimerkkkinä jos sanon että hän on rasistinen, vallanhimoinen, suuruudenhullu ja narsistinen idiootti joka pilaa kaikkien elämän vaan huokaisisi, pyörittelisi silmiään ja sanoisi tyynesti että kesksutellaanpa rauhassa mielipiteestäsi yhdessä.

On hänelläkin tietysti puutteensa mutta se on pientä verrattuna maailman trumppeihin ja putineihin. Joten leikkiköön naapurin lapset rauhassa meidän pihalla kunhan eivät riko mitään. He kärsivät jo aivan tarpeeksi kotiväkivallasta.

Yhdestä asiasta kysyisin vielä. Minulle tuli jostain käsitys että täällä voi julkaista myös omia kuviaan. Jos en ole väärässä niin millaisista kuvista on kyse ja missä niitä saa julkaista? Minulla olisi joitakin valokuvia joihin olen liittänyt mielestäni sopivan tekstin ja tahtoisin ilahduttaa niillä teitä.

Mutta uskallanko tehdä sen? Voinko olla täysin varma siitä että kukaan ei varasta ideaani ja levittele sitä ympäri maailmaaa omanaan? Nämä pienet kuvatarinat tulevat aikanaan mukaan tarinoihini joten en voi ottaa niiden kanssa pienintäkään riskiä.

Älkää välittäkö vainoharhaisuudestani tai loukkaantuko siitä. Minulla vain on ollut paljon ongelmia siksi että olen ollut niin hyvä-uskoinen. Olen oppinut hyvin pettyneenä ja surullisena että kaikkiin ihmisiin ei vain voi luottaa.

Laittakaa vastausta kun joudatte ja haluatte.




 
Arska

Arska
27 posts
---
Location:
n.a.
20.08.2020 11:19
Re: Alkuvaikeuksia
Noista kuvista ja niiden lisäyksestä sivustolle: Minulle tuo on aivan uusi tieto. Luulisin kuvien lisäämisen olevan pelkästään tuohon henkilökohtaiseen profiilikirjaukseen liittyvä vaihtoehto, jos haluaa korvata sivuston tarjoaman vaihtoehtoisen avatarkuvan jollakin omalla.

Ajatuksena tuo on kyllä kiinnostava ja olisi varmasti mukavaa liittää tarinoihin joku kuvakavalkadi mukaan. Ainakin sellainen antaisi uutta kiinnostavuutta teksteihin. Kuvillahan voisi syventää sanallista kuvausta aivan uuteen ulottuvuuteen.

Mietit vielä tuota oman ideasi sieppaamiamahdollisuutta. Sellaista en ole täällä havainnut, mutta eihän täällä oikeastaan mitään järisyttäviä uus-oivalluksia ole esiintynytkään. Ehkä sellaisia ei ole tuotu tänne juuri tuon mahdollisuuden pelossa.
Tietenkään ei pidä hyväuskoisesti luottaa siihen, ettei täällä joku nappaisi hyvää tarinaa omaan hyödyntämistarpeeseensa. Vaikka sellaista ei ole kai tapahtunut, ei se liene mahdottomuuskaan olisi.




 
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
20.08.2020 15:38
Re: Alkuvaikeuksia
Aloinkin miettiä että missä minä täällä oikein törmäsin siihen kuva -ajatukseen ja nyt se selvisi kun lisäsin pari juttua sivustolle. Siinä kohtaa kun haluaa lisätä oman uuden tekstin julkaistavaksi sanotaan jotain että kuvan pitää olla muotoa... Eli ymmärtäisin että kaiketi niitä kuvia saa juttujensa perään sitten lisätä. Tai sitten ei. En minä nyt oikeasti tiedä.

Ja sitten ajattelin sitä että joku pikku pirulainen saattaa varastaa juttuni. Minullahan on täällä selkeästi ties kuinka iso joukko todistajia jos joku varatstaa minulta jotain. Joten kylä varas johonkin vastuuseen joutuu teostaan. Ja sitten ajattelin vähän nolona että kun minusta tuntuu että olen mielestäni keksinyt jotain ihan uutta kirjallisuuden saralla mutta en halua mitenkään kehuskella.. Mutta toisaalta laitan vain niin pieniä paloja jutuistani tänne että tuskin kukaan pystyy aivan täysin varastamaan ainutlaatuista ideaani ja kirjoittamaan sen omanaan.

Ja jos jotakuta nyt tosiaan houkuttaa ajatukseni varastaminen niin siitä vain. Katsotaan kuka on ainoa, alkuperäinen ja paras. Haastan hänet ilman muuta empimättä julkiseen kirjoitustaistoon ja voitan taatusti koska kukaan ei mitenkään pysty ajattelemaan ja kirjoittamaan yhtä kahjosti kuin minä.




 
Discussions v1.3
(c) 2010-2011 Codingfish
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS