Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Forums

Kirjoittaminen

Vinkkejä ja ajatuksia kirjoittamiseen!
Public write access is disabled. Please login or register
Last post
Polanna

Polanna
11 posts
---
Location:
n.a.
06.09.2020 16:08

Kertokaa Luojan tähden tai menen takaisin peruskouluun :D

Minua on todella piinannut koko aikuisikäni kirjoittaessani juttujani kaksi pirullista kielioppisääntöä. Mihin lauseessa tulee pilkku ja missä sanoissa on väliviiva? En tosiaan muista yhtään Suomenkielen tunneilta näitä kahta sääntöä.

Minä vihaan syvästi kielioppivirheitä ja haluan ehdottomasti kirjoittaa täysin puhdasta tekstiä. Ja nämä kaksi asiaa ovat raastaneet mieltäni jo liian pitkään.

Olisin todella todella kiitollinen jos joku viitsisi kertoa nämä kaksi sääntöä minulle helposti ymmärrettävästi niin ettei minun tosiaan tarvitsisi enää tässä iässä lähteä sinne pirun peruskouluun takaisin siksi etten kehtaa julkaista mitään koska en osaa näitä kahta sääntöä.

Häveten ja kiittäen




 
Arska

Arska
27 posts
---
Location:
n.a.
07.09.2020 09:09
Re: Kertokaa Luojan tähden tai menen takaisin peruskouluun :D
Näpyttelen puhelimella tätä, joten vihreitten määrä tulee olemaan yli optimin. Minusta kirjoitat kieliopillisesti aivan puhdasta tekstiä, jossa kuvastuu selkeä ilmaisutapa yhdistyneenä kielikuvalliseen huumoriin. Minä nautin lukiessani tuottamaasi kirjallista ilmaisukieltä. Oma kielioppiymmärrykseni on siinä määrin rajallista, etten osaa lähteä ketään opastamaan sillä saralla. Koska en itse ole perillä kieliopin sääntöjen saloista, luen tekstiä ja siihen ladattua sisältöä sujuvasti ja pienempiä virheitä huomaamatta. Mahtaisiko googlettamalla pilkkusäännöstä löytyä mitään? Kirjoitellaan ja lueskellaan, sekä yritetään oppia samalla.

Arska




 
Discussions v1.3
(c) 2010-2011 Codingfish
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS