Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Arvostelua ja arviointia 2016-03-02 08:03:18 Arska
Arvosana 
 
3.5
Arska Arvostellut: Arska    March 02, 2016
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Mietin tuossa, vaatiiko palautteen antaminen joidenkin tiettyjen kriteerien hallitsemista. Voiko toisen kirjoittamaa kertomusta arvioida ja arvostella puhtaan "mutu" tuntuman perusteella, vai onko todella osattava asettaa arviointi ja arvostelu johonkin tiukasti säädettyyn kaavaan.

Sen olen kyllä havainnut, että palautteen antaminen on vaikeaa. Sen näkee eri kirjoitusten saamasta palautteen määrästä. Mitä sanoisin siitä, ettei itseltänikään oikein palaute aina lähde silloin, kun siihen aihetta olisi. Yhtenä tekijänä tietysti voi olla se, ettei into riitä kirjoittaa palautetta , jollei itse sellaista saa juuri joltakin tietyltä kirjoittajalta. Täällä on erinomaisia novelleja kirjoittavia, joilta itseltään ei lähde ollenkaan palautetta.
Fooumille tulee paljon tekstejä, eikä itselläni riitä aika niiden kaikkien lukemiseen, mutta pyrin valitsemaan ainakin ne kirjoittajat, jotka ovat kommentoineet omia tekstejäni, ja ne kirjoittajat, joiden tekstien tasoon olen mieltynyt.

Yhtenä "hyvänä syynä" jättää palaute antamatta on aina se, ettei ole siihen aikaa. Aikahan on suhteellinen käsite. Monestihan aika käy vähiin, mutta onko se koskaan loppunut? Joskus jotain jää, koska ei ehdi ajoissa, mutta vaikka sanotaan, että: aika loppui kesken, niin kyllä sitä hyvästä kellosta aina löytyy lisää.

Kirjoitellaan, ja annetaan palautetta, mikäli aihetta on. Ainakin entiseen malliin.

----Arska--------

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS