Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Sgogg Hot
 
Sgogg 2022-01-14 21:54:37 Oriodion
Arvosana 
 
3.5
Oriodion Arvostellut: Oriodion    January 14, 2022
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Ihan jännä tarina, vaikka taisikin olla väärään kategoriaan päätynyt. Ehkä osin siksi (ja myös tarinan pituuden takia) kesti vähän aikaa että tulin tämän lukeneeksi. Onneksi ylläpito ei tullut ihan heti poistamaan. ;)

Alussa oli aika hyvää mysteeriä, täytyy myöntää etten kyllä yhtään osannut aavistaa mihin tämä tulisi menemään. Vähän yllätyin kun sitten kyseessä olikin tuollaisia aikamatkustajia. Ehkä vähän niinkuin joku Terminaattori, paitsi ettei nyt kuitenkaan ihan hirveän Terminaattori. :D

Olen asunut lyhyen aikaa Oulussa, niin oli mukavaa kun iso osa tapahtumista sijoittui sinne ja pystyi tunnistamaan joitain paikkoja. Näin sivuhuomiona.

Tuo ajatus novellin kirjoittamisesta oli oivaltava lopetus.

Jotain outoja kohtia juoneen oli eksynyt, ainakin että miten Snagari pysyi hengissä niin pitkään ilman vettä, ja miten Simssin nimi saatiin selville pelkästään silmäpelillä vastattavin kyllä/ei kysymyksin. No, kai tuo olisi periaatteessa mahdollista, mutta aikamoisen työlästä, ja kuvittelisi että siitä olisi maininta jos jotenkin kirjain kerrallaan olisi lähdetty nimeä selvittämään. No, nää nyt on aika pikkujuttuja.

Kokonaisuutena siis ihan hyvä mysteerikertomus.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Arska
January 15, 2022
Report this comment
Kiitos palautteesta Oriodion.

Niin aina pitää jokunen moka juttuun jäädä näköjään.

Tarkalla silmällä olet tarinan lukenut ja siitä olen oikein mielissäni. Ehkä jyrkempikin kritiikki olisi paikallaan ollut.

Tuo kategoriamoka jäi kyllä mysteeriksi itsellenikin. Tavallaan olen lisännyt kirjoitukseni käytämällä tuota vihreää nappia, mutta jotakin kautta tuo siirtoikkuna avautui selatessani sivuston vaihtoehtoja ja läppäsin tekstin siihen, ja ykskaks juttu katosi johonkin. Löysin sen sitten myöhemmin "Milelipteistä".

Ei toki ihme, sillä olen "suuri tietokenetaikuri", joka saa aikaan yllättävän hämmästyttäviä katoamisia, varsinkin itseäni yllättäviä.

Kiitos jälleen sinulle, joka jaksat puurtaa kommenttien luomisessa.
In reply to an earlier comment
Arska
January 10, 2024
Report this comment
Jotenkin on jäänyt mieleen tuo Oriodionin kommentin kohta, jossa hän ihmettelee sitä kuinka Simms nimi oli mahdollista saadsa selville, kun Snagari makasi puhekyvyttömänä sairaalassa.

Itse asiassa tarinan kulussa Tattarilla oli jo silloin tieto nimestä. Nimihän oli näkyvillä Simsin asunnon ovessa. Tattari näki sen jo Oulussa.
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS