Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
neiti kreivitär (tuuria kerrakseen, jatko) 2013-03-14 08:35:43 Alapo80
Arvosana 
 
4.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 14, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei kotikirjailija!

Eipä ollut jatko-osa pettymys! Sanankäyttösi on jotain aivan huikeaa ja poikkeuksellista! :D Mahtavaa! Varsinaista jännitysnäytelmää et saanut vielä kasattua, mutta viitteitä isoonkin konfliktiin on selvästi olemassa!

Hieman dialogista.
Kirjoitat, "Tipsy sanoi naureskellen:
- Jopa Arvannassa tiedetään että täällä on rosvoja ku kärpäsiä raadolla. Olis ollut turhan turvatonta hortoilla hempeissä hepenissä pitkin rotkoja. Kerjäläinen saa kulkee rauhassa.".
Tuntuu, ainakin minun silmään, hieman oudolta, että sanoja ja mielentila sanotaan ennen varsinaista sanomista. Kenties tuon ""Tipsy sanoi naureskellen:", olisi voinut laittaa "...saa kulkea rauhassa, ..." jälkeen. Tuntuisi ainakin minulle jotenkin luontevammalta.

Olen joskus itsekin hortoillut sokkeloisissa rakennuksissa ja pakko nostaa yksi virke esille!
Kirjoitat, "..., kunnes Tuurista tuntui että ei ikinä löytäisi ulos muuten kuin ikkunasta.". :D Mahtavaa! Juuri tuolta minustakin on monesti tuntunut!!!

Muutamassa dialogissa sanoja (tässä Tibsy) erotetaan pisteellä, joka mielestäni on hienoinen virhe. Itse käyttäisin pilkkua.
"- Aivan kuten haluatte. Ei me seuraa tarvita. Tibsy naurahti.".
Ajatukseni, "- Aivan kuten haluatte. Ei me seuraa tarvita, Tibsy naurahti.".

...sulkeet... :D Osaat kirjoittaa hyvin, ja olen varma, että pärjäisit ilman sulkeitakin!

Huolimattomuus juttuihin ajattelin hieman...
Kirjoitat, "Laiha apupoika sai kouraansa pätkä ja käsky syödä annoksensa.".
Mielestäni se, mitä haet on, "Laiha apupoika sai kouraansa pätkän ja käskyn syödä annoksensa.".

Pilkut. Otan niistä pari esimerkkiä.
Kirjoitat, "Piikojen parvi oli järkytyksestä jähmeää kuin hyytelö pakkasyössä." ja "Tuskin Tuuri tai Tipsy ehti puolta sanaa jostain sanoa kun pöytään lensi voita ja leipää ja kinkunloppuja.".
Oma ajatukseni, ""Piikojen parvi oli järkytyksestä jähmeää, kuin hyytelö pakkasyössä." ja "Tuskin Tuuri tai Tipsy ehti puolta sanaa jostain sanoa, kun pöytään lensi voita ja leipää ja kinkunloppuja.".
Eli selkeästi sivulauseiden ja päälauseiden erottelu pilkuilla.

Seuraava esimerkki jäi mielestäni irralliseksi tekstistä.
Kirjoitat, "Palvelijat joutuivat väistelemään potkuja ja korvatillikoita, mutta heillä oli hauskaa, kun kerrankin saivat väittää vastaan ihan luvan kanssa.".
Eli en ymmärrä kenen potkuja ja tillikoita piti väistellä.

Kokonaisuutena nautin novellisi lukemisesta ja toivon sille jatkoa, sillä kuten sanoin, nyt alkaa olemaan tiettyä jännitystä ilmassa siitä, kuinka tässä tuleekaan käymään! :D Huikeaa!
Muistathan revitellä sitten jännityksellä ja yllätyksellisyydellä, kun niiden aika koittaa! :D

Kiitos jatkosta!!! :D

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS