Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Taiteilijaelämää 2015-04-07 09:40:52 Alapo80
Arvosana 
 
4.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    April 07, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Jerry!

Minä todella pidän tyylistäsi kirjoittaa! Nidot erinomaisesti kirjailijoita ja näiden ajatuksia tarinaan. Aivan sama, onko lähteitä vai kaikki itse keksittyä, Sinulla on selkeä kuva noista taiteilijoista ja heidän asenteistaan. Se riittää. Paikoin mietin, olisiko tämän pitänyt olla romantiikka - osiossa, mutta se on kaksipiippuinen juttu :D

Kaunokirjallisessa tekstissä ei ole minun mielestäni hyväksyttävää oikoa. 17 - vuotias on seitsemäntoista vuotias.

Käytät puhekielen termejä, kuten mulla. Mietin onko tämä tarpeellista, sillä samankaltaisessa ajatuksenjuoksussa kirjoitat "...olivat nostaneet minut...", etkä "...oli nostanut mut...". Eli mielestäni tuo sama linja voisi kulkea koko novellin ajan. Eli jos ajattelet puhekielellä, niin sen täytyisi koskea kaikkia ajatuksia, ei vain tiettyjä ja tietyissä kohdin.

Tuo alun seitsemäntoista vuotiaana tajuttu elämänura jäi hieman pimentoon. Odotin, että tuo tajuaminen olisi tapahtunut peilin edessä, mutta niin ei käynytkään. Oliko se sitten uni, jossa asia tajuttiin?

Dialogi on mainiota, uskottavaa :D Hyvä!

Tuo ajatuksenjuoksu on kirjoittamisen aiheesta on huikeaa! :D Todella miellyttävää lukea! Kummia ajatuksia, jotka loppuvat töksähtäen, ja henkilö ottaakin ajatuksellisen täyskäännöksen. :D

Mietin, että kerronnassa nuo huutomerkit lienevät turhia, vaikkakin käytät niitä ajatuksia korostamaan.

Antaako Tapani Maskula kellekkään yhtään tähteä? :D

Hieman jäin kaipaamaan tietoa siitä, tuliko pojasta taiteilija, mutta kenties se olisi puurouttanut lopun, kuten kävi Harry Potterissa. Mainiota huumoria ja lentävää äidinkieltä! Muutama tähti vielä dialogille!

Elävää tekstiä ja lennokasta ajatuksenjuoksua!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS