Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kirjojen maailma - oma näkemykseni nykykirjallisuudesta 2015-08-18 17:40:53 Banshee
Arvosana 
 
3.0
Banshee Arvostellut: Banshee    August 18, 2015
Top 50 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Hermostuitko kakkosen-kolmosen palautteesta, ja muutamasta kommenteista, koska odotit parempaa? Olet tottunut saamaan parempaa arvosanaa? En ainakaan itse halunnut loukata tai painostaa sinua lukumaustasi. Yritän sanoa asiat aina niin varovasti ja huumoriin vedoten, kun pystyn, mutta aikuisena on joskus vaikea samaistua itseään nuorempien herkkyyteen, koska oma nahka on niin paljon kovempi. Silti samaan aikaan päähän taputtelu ei auta ketään kehittymään. Vaikea tasapainoille sen kanssa, mikä määrä suoria sanoja auttaa ja mikä määrä kiukustuttaa. Sitä naamaa kun ei siellä eetterin toisella puolen pääse näkemään.

Kukaan ainakaan täällä ei tuomitse ihmisten lukumakua. Se on itsestäänselvyys. Toinen on se, että jos haluaa kustantaa, fantasiaa, niin täytyy olla hyvin luova ja erottuva. Sellaista tekstiä en ole sinulta nähnyt, mikä ei ole mikään loukkaus, sillä kustannustasolle yltää, ehkä 1-2 ihmistä Suomessa per vuosi. Suurin osa meistä yksinkertaisesti jää sen viivan alapuolelle, heittämällä myös minä itse. Jos tavoitteena ei ole julkaista, niin sitten ei ole mitään syytä rivien välissä hermostua kommenteista, jotka toteavat tämän asian. Oletus on, että kun tänne laittaa kirjoituksia, niin on jonkinlainen palo miellyttää lukijoita, jonka mukaan palautetta myös saa.

Huomaa, että lahjakkuus kirjoittaa tulee myös monesta muusta asiasta, kuin tekstin selkeydestä ja rakenteesta, se tulee pelisilmästä ihmisiä kiinnostavasta tekstistä. Tälläkään ei ole väliä, jos kiinnostaa kirjoittaa pöytälaatikkoon.

Eikö tällaisia ajatelmia olisi muuten hyvä laittaa muuten niin hiljaiselle keskustelualueelle, koska ajatus varmaan on kuitenkin herättää keskustelua, ei paneutu tekstin kirjalliseen ilmaisuun.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Loviisa V
August 18, 2015
Report this comment
Ei tää teksti liity millää lailla siihen! ;) Aya tuli lisättyy lähinnä siksi että saisin siitä palautetta että miten tarinaa ois voinu ehkä jollain tapaa muuttaa kun tiesin sen itekin vajavaiseksi juonelta ja muutenki ja ku se on kirjotettu kans pari vuotta sitten mutta unohin mainita sen tekstin alussa.
Kaivoin vaa pöytälaatikosta jonku tämmösen vanhan koulussa kirjotetun mielipidetekstin tyylisen jonka oon kirjottanu joskus pari kolme vuotta sitte ja aattelin että arvostelkaa vaan että saan tietää millanen mun kirjotustaito oli sillon.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS