Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Mendacium Hot
 
Mendacium 2017-01-29 20:02:04 Arska
Arvosana 
 
3.5
Arska Arvostellut: Arska    January 29, 2017
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Hei Sagittarius!

Kolme ja puoli tähteä tekstistäsi. Pohdin tovin, onko se tarpeeksi, mutta päädyin tuohon lähinnä tekstin lyhyyden vuoksi.
Kerronnassa on kauniisti kulkeva kielikuvio, joka on paljolti lyyrinen. Luenkin tätä enemminkin runomitassa, kuin proosana. Kuvailu näyttäytyy pitkälti vertauskuvallisena, ja varsinainen sanoma ei ainakaan minulle nouse puhtaasti esiin, vaan jää verhoutuneena leijumaan tunteena mielen ja tiedostamisen rajapinnalle. Sanomassa lienee jotain epätoivoon liittyvää, mutta se tuodaan esiin kuin mainitsemasi kaunis harhakuva. Tullako ymmärretyksi, ymmärretyksi oikein? Ehkä harkitsematta sanottu sana, jota ei enää takaisin saa. Ei saa, mutta sanat eivät lopu, ja vaikka kaikki rauta ei ole taottavissa, niin kyllä sitä muokkaamaan pystyy, ja sen saa taipumaan haluttuun muotoonkin. Täytyy vain uskaltaa yrittää.

Niin se on sanojenkin kanssa. Väärinkäsityksen voi korjata, jos vain tahtoa on riittävästi. Lipesinkö aiheesta liian kauas? Lyhyt novellisi nostatti esiin ajatuksia, jotka koen hyvin henkilökohtaisesti.

---Kiitos----

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Sagittarius
February 01, 2017
Report this comment
Kiitos palautteestasi. Juuri sellaista jota teksteilläni toivon saavani. Mikäli olet niitä enemmän lukenut, minulle on hyvin tyypillistä kirjoittaa lyhyesti. En oikein osaa edes luokitella minne kategoriaan nuo tipahtavat, niiden ajatus olisikin herättää lukijassa jotain, tunteita, ajatuksia, laittaa seuraamaan niitä. Monet niistä aukeavat kulloisellekin lukijalle eri tavalla, ja arvokkain palaute mitä minulle voi antaa on juuri tuollainen jonka sinä minulle kirjoitit. Kiitos siitä vielä kerran.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS