Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
pari pätkää 2013-10-28 12:14:15 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    October 28, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei hansson!

Sillä mitä tänne laitat, ei ole niinkään merkitystä! :D Jos olet kirjoittanut jotain, ja haluat sille palautetta niin ei muuta kuin anna tulla lunta tupaan! :D Sitten pikkuisen uskoa kehiin! Se onko joku katkelma käsikirjoituksesta ei riipu Sinun mielipiteestä vaan siitä, onko Sinulla koko tarina valmiina, ja onko siitä tarkoitus tulla koko pitkä käsikirjoitus. Jos näin on, niin sitten ne ovat katkelmia käsikirjoituksesta! :D

Alku on hyvä, ja kuitenkin seuraava asia pisti silmään.
Kirjoitat: "”Minä tulen seuraksi”, faija ilmoittaa ilmestyen eteiseen.".
Tuo itse dialogi (joka on varsin toimiva) on itsessään ilmoitus, ja vaikka lukija ei sitä tietäisikään, sillä ei ole väliä, vaan tilanteella on.
Ajatukseni: "”Minä tulen seuraksi”, faija ilmestyy eteiseen.".
Eli sama asia. Faija ilmestyy eteiseen ja sanoo jotain. Se onko se lukijalle ilmoitus vai pyyntö tai toive, on yhdentekevää, sillä lukija kuitenkin muodostaa oman mielipiteensä tilanteesta, halusit tai et :D

Kirjoitat: "”Onko sinulla, tällä hetkellä”, faija kysyy niskaansa hieraisten. ”Ketään?”".
Jos joku kysyy, niin muista ? - merkki. Se on kyllä, mutta mielestäni liian myöhään :D

Ensimmäisen tarinan dialogi on hyvää ja luontevaa, mutta se ei tunnu johtavan mihinkään, ainakaan näin nopeasti, kuin tuossa lyhyessä katkelmassa on tekstiä. Se jää hieman vaivaamaan. Itse dialogi on mainiota.

Pilkkujuttu.
Lähtökohtaisesti ennen "ja" - sanaa tulee pilkku.
Esimerkki, Kirjoitat "”Sämpylöitä”, rouva mutisi, ja ojensi peltiä epäilevän näköisenä.".
Eli "ja" - sanan tarkoitus, pl luettelossa, on erottaa lauseet toisistaan.

Mieti mitä haluat sanoa.
Kirjoitat: "...ja tanssi nyt laajassa ympyrässä tehden samalla aggressiivisia, nykiviä liikkeitä.".
Minulle tulee tuosta kuva että tanssi on nykivää ja agressiivista. Ja siinä tapauksessa...
Ajatukseni: "...ja tanssi nyt laajassa ympyrässä aggressiivisin, nykivin liikkein.".
Jos ymmärsin väärin, niin pahoillani :D

Jos ensimmäiseen pätkään oli vaikea päästä sisään, niin tämä toinen oli jo niin lyhyt, että siitä sai vielä vähemmän otetta! :D

Kuitenkin henkilöt ovat mielenkiintoisia, ja kuten ensimmäisessäkin katkelmassa, dialogi toimii erinomaisesti! :D

Olisi mukava päästä hieman syvemmin noihin kiinni! :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
hansson
November 04, 2013
Report this comment
Kiitos kommentista. On tosi vaikeaa nähdä itse noita juttuja, siis miten lauseita voisi parannella! Täytyy vaan yrittää. Kiva kuitenkin kuulla, että jokin myös toimi noissa pätkissä.
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS