Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Viime kesä 2013-12-06 21:33:25 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    December 06, 2013
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Hei tindenius!

Täytyy kyllä yhtyä tuohon palautteeseen tyttöjen maailman raadollisuudesta. Toivottavasti kaikki on tänä päivänä paremmin, ja ainakin itse olen huomannut että kirjoittaminen helpottaa. Toivon samaa Sinulle!

Mieti tarkkaan miten asian voi sanoa selkeimmin ja helpoimmin.
Kirjoitat: "Saana on kaikista läheisen meidän ystäväpiiristämme ja vietän hänen kanssaan kaikista eniten aikaa.".
Ajatukseni: "Saana on minulle kaikista läheisin ystäväpiiristäni, ja vietän hänen kanssaan eniten aikaa.".
Kenties tuo jälkimmäinen lause "ja" - sanan jälkeen on itsestäänselvää, mutta mielestäni se ei kuitenkaan ole liian "lukijastatyhmäntekevä".
Muista lukea itsellesi ääneen kirjoittamasi teksti, tai ainakin ajatuksella mielessäsi. Silloin karsiutuu turha epäselvyys ja kankeus.

Minulle sanoi kustannustoimittaja että kaikki kirjoittaminen on miltei turhaa, jos viimeistely uupuu. :D Ihan noin rankasti en tosin Sinua "naulaa".
Kirjoitat: "Sanon ja virnistän takaisin Saanalle hänelle.".
Tuossa on ajatus karannut. Ensiksikin jos tehdänn jotain jollekin takaisin, jonkun on täytynyt tehdä se sama ensin meille. Toiseksi tuo hänelle on sama kuin Saanalle :D
Tarkkuutta viimeistelyyn.

Tarinan alussa, ensimmäisen kappaleen henkilöt meinaavat sekoittua kaiken dialogin keskellä. Mielestäni olisi kenties hieman selkeämpää jos dialogit olisivat omilla riveillään ja aina uuden henkilön kanssa olisi parin sanan mittainen "esittely" ko. henkilöstä. Esim.
- Hei! Laila, Heidin paras kaveri, joka oli muuttanut paikkakunnalle kaksi vuotta sitten, huikkasi.
Tai jotenkin noin. Minulla kesti hetki tajuta kaksoset ja muut henkilöt.

"niitänäitä" kirjoitetaan erikseen :D
Kuten myös "Hetkenkuluttua" :D

Kirjoitat erittäin hyvin! Painottaisin ainoastaan huolellisuutta viimeistelyssä. Kerrontasi on selkeää, johdonmukaista ja jotenkin viatonta. Sanot sen mikä täytyy, et mitään muuta.
Aihe oli erinomaisen hyvä, ja novellista välittyvä tunne oli voimakas. Lisäksi novellisi oli ensimmäinen johon sekoittui face ja sosiaalinen media!

Pidin lukemastani! Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS