Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Three lives 2014-01-20 08:56:26 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    January 20, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Heippa Kati Rinne!

Nyt on hyvin luotu miljöö! Luot mainiosti pölyisen, ankeiden puskien harvaan asuttaman maiseman likaisine lapsineen ja rääsyisine vaatteineen. Luot miljöön vaikka et kaikkia yksityiskohtia edes kirjoita! Hyvä!

Kirjoitat: "Kuljen naapureiden lasten kanssa.".
Ajatukseni: "Kuljen naapuruston / kylän lasten kanssa.".
Eli tuo naapureiden on melko kankea sana.

Suosittelisin kirjoittamaan 10kg muotoon "kymmenen kiloa" kaunokirjallisessa tekstissä.

Kirjoitat: "”Talomme” on pelkkä oksien varaan pingotettuja lakanoita ja riepuja.".
Olen paasannut erityisesti nimimerkille Kotikirjailija noista lainausmerkeistä :D En tiedä miksi niitä halutaan käyttää kaunokirjallisessa tekstissä.
Ajatukseni: "Asumme hökkelissä, joka on kasattu oksien varaan pingotetuista lakanoista ja rievuista.".

Kirjoitat: "Minulla on töitä. Työskentelen jäteasemalla, siellä minun on eroteltava muovit muusta jätteestä.".
Tässä on kenties hieman turhaa pitkittämistä.
Ajatukseni: Minulla on töitä jäteasemalla, jossa erottelen muovit muusta jätteestä.".

Kirjoitat: "Työ oli pitkästyttävää ja joskus melko raskasta.".
Aikaisemmassa "on" töitä ja nyt työ "oli". Hmm... Lisäksi turhia täytesanoja kannattaa välttää.
Ajatukseni: "Työ on pitkästyttävää ja raskasta.".
Tuo sama kummallinen imperfektimuotoon (menneeseen muotoon) muuttaminen pätee koko kappaleeseen. Sitten seuraava kappale on taas preesensissä ("on" - muotoisena) aluksi ja muuttuu taas imperfektiin. Tarkkuutta.

Pikku pilkkujuttu.
Kirjoitat: "Kuuntelen kahden tytön riitaa siitä, että kummalla on nätimpi mekko.".
On totta, että ennen "että" - konjunktiota laitetaan monesti pilkku. Kuitenkin ihmettelen mitä ko. konjuktio tekee tuossa lauseessa :D
Ajatukseni: "Kuuntelen kahden tytön riitaa siitä kummalla on nätimpi mekko.".

Hieman enemmän dramatiikkaa toivoisin pikkuisilla yksityiskohdilla. Esimerkiksi päähenkilö pyyhkii hikeä likaiseen kämmenselkään katsellessaan koulunpihalle, vilkuillen samalla olkansa yli. Onko vedenhaku ainoa vaarallinen reitti tai paikka Dalitille?

Nyt on kuitenkin miljöö kunnossa! Erinomaista!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS