Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Molekyylimies seikkailee 2014-01-20 09:36:31 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    January 20, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moi art0!

Onpas mielenkiintoinen aihe! :D Alusta tulee mieleen Salaiset kansiot, jossa agentit menivät jonnekin metsämiesten majalle ja jonkin puun sisältä oli löytynyt joitain itikkaotuksia, jotka sitten tappoivat ihmisiä.

Itse kenties korvaisin ilmaisut "tv:stä" kirjoittamalla "televisiosta", erityisesti kaunokirjallisessa tekstissä.

Kirjoitat: "En tiedä mitä muuta enää tekisin sanoin viimein eräänä iltana ikkunan edessä ja silloin tiesin kai viimein menettäneeni sinut.".
Tämä on hieno, todella hieno, virke! Hyvä!

Dialogi baarissa on mielestäni hieman sekava.
Esimerkki,
"Mies istuutuipahvilaatikolle peittäen kasvot käsillään.
"Viisi miestä" Tumma mies siirsi kädet kasvoiltaan ja katsoi minua kuivin silmin.
"Viisi miestä juuri nyt! Makaa tuolla..."
Mies katsoi äkkiä eteensä.
"Miten...?" kysyin kun mies nousi seisomaan, vilkaisi baarin ovea ja katsoi minua.
"Siellä oli niitä...muttei me arvattu."
"Siellä oli ja me avattiin yksi.".
Itse kenties laittaisin yhden ihmisen dialogin pötköön ilman enteriä, sillä nyt minun oli hankala seurata kuka sanoi mitä ja kenelle.

Muutamassa kohdin oli hieman vaikea seurata tapahtumia ja päähenkilön päätelmiä siitä miksi jotain tapahtui. Esimerkiksi kohta jossa päähenkilö lähtee television sulkemisen jälkeen takaisin kadulle, sitten torilta Lahden asuntoon, jossa riisuu vaatteet ja palaa torille.
En oikein pysynyt kärryillä päähenkilön ajatuksista. Minulle tuli mieleen että nautinto oli kuin huumetta, jota päähenkilö himoitsi tai jotain siihen suuntaan.
Kenties hieman tarkempaa tuntemusten kuvailua.

Kokonaisuutena novelli oli kuitenkin mainio, ja teksti erinomaisen hyvin kirjoitettua ja selkää.

Kiitos!

Ps. Kirjoittaja.fi sivustolle jätetty materiaali toimii tekijänoikeuksien kanssa kuten kaikki muukin verkkoon ladattu materiaali, ja yksittäisillä käyttäjillä on oikeus tulostaa ja kopioida materiaalia omaan, ei kaupalliseen käyttöön. Kuitenkin lainaaminen ja edelleen esittäminen, osittainkin on tekijänoikeuksissa kielletty, jos esittäminen on julkista. Kannattaa myös varmistua että vaatimuksesi täsmää www.kirjoittaja.fi - palvelun käyttöehtojen kanssa, jotka mahdollistavat muun muassa teoksesi, tai sen osan, mainostamisen esimerkiksi sosiaalisessa mediassa kirjoittaja.fi - palvelu facebook profiilissa. Tällöin tarkoitus on kuitenkin ohjata ihmisiä lukemaan Sinun ja muiden novelleja.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS