Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Jos olisin ollut selvänä 2014-05-23 08:48:46 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    May 23, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moi tttuuli!

Mahtava aloitus! Tuo jos olisin, ja astuminen sisään vanhoista lasiovista. Hyvä tunnelma!

Kun luot hyvän tunnelman, niin pidä virkkeet selkeinä ja yksinkertaisina jotta tunnelma säilyy.
"Vilkaisin häntä kohti. Samalla hetkellä hänen tappava katseensa läpäisi minut, ja päätin katsoa poispäin.".
Tässä on mielestäni hieman kankea lausejako, ja vähän turhaa täytettä.
Ajatukseni, "Vilkaisin häntä ja hänen tappava katseensa läpäisi minut. Painoin nopeasti pääni.".
Eli kun kirjoitat jotain, niin lue se vielä itsellesi, ja päätä sitten oletko tyytyväinen.

Kun kirjoitat dialogia, niin älä kirjoita itsestäänselvyyksiä.
"Kaisa sanoi minulle ja hymyili.", vaan pelkkä Kaisa hymyili riittää, sillä on selvää että joku sanoi, ja Kaisa hymyili selventää että sanoja oli Kaisa. Eli dialogissa ei ehkä kannata kertoa kuka sanoi tai vastasi, vaan enemmänkin kuvailla keskustelijoiden ilmeitä ja eleitä.

Vältä toistoa, ja muista pilkut :D
"Hetken päästä hän juoksi ovesta ulos ja etsi minua katseellaan. Hetken päästä katseemme kohtasivat ja hän juoksi luokseni aivan kuin olisimme vanhoja tuttuja jotka tapaavat kahdenkymmenen vuoden jälkeen.".
Eli tuo hetken päästä on todella lähekkäin samanlaisena. Pilkkuja uupuu :D
"Ajatukseni, "Hetken päästä hän juoksi ovesta ulos ja etsi minua katseellaan. Katseemme kohtasivat, ja hän juoksi luokseni aivan kuin olisimme vanhoja tuttuja, jotka tapaavat kahdenkymmenen vuoden jälkeen.".

Hieman vielä ja - sanan pilkkuasiaa :D
"Pelästyin ja Kaisa varmasti huomasi sen.".
"Pelästyin, ja Kaisa varmasti huomasi sen.".

En tiedä menikö ohi, vai mitä tapahtui, mutta minulle jäi hieman auki oliko päähenkilö tyttö vai poika. Mahtavaa!" Jättää ajattelemista, ja juuri siitä kirjoittamisessa on kysymys! Anna lukijalle ajattelemisen aihetta!

Hyvää työtä! :D

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS