Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kuun valossa 2014-09-01 10:14:38 TarraLeguaani
Arvosana 
 
5.0
TarraLeguaani Arvostellut: TarraLeguaani    September 01, 2014
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Siis... tämä... on... loistava! Uskomatonta sanojen käyttöä. Mahtavaa tilanteen luontia. Erikoinen hahmovalinta päähenkilöksi, mutta niin hyvä.

"...kuun tekevän mieheni piirteistä tulkintansa seinällemme kalpean kylmällä valollaan." Hieno, hieno, hieno lause!!! Tekstisi vilisee muitakin upeita sanasommitelmia.

En oikein ymmärrä alusta kuka on Aarne? Aluksi luulin, että olit sekoittanut samaan syssyyn Aatot ja Aarnet. Meni hetki, ennen kuin asia alkoi valjeta. Sekannus kuitenkin vähän sekoitti pasmoja. Olisin myös halunnut vihjeen siitä, minkä ikäisenä Aarne kuoli, noin parikymppisenä murtovarkaan iän mukaan?

En itse pidä unien selittämisestä missään kirjassa, ne ovat turhia, eivätkä vie juonta eteenpäin. Niissä ei myöskään fysiikan lait tai mikään johdonmukaisuus toimi, joten en halua lukea niitä. Mutta se on vain minun mielipiteeni.

Ensimmäinen luku oli aika pitkä ja vatvova. Siinä saisi jo jotain tapahtua. Ajattelin, että onko tämä koko tarina vain vanhan henkilön murehtimista ajatuksissaan, tapahtumat olivat oikein kiva käänne. Jos päähenkilön sydäntä murskaava kaipaaminen olisi jatkunut vielä pitkään ainoana tapahtumana, en olisi jaksanut jatkaa tekstin lukemista. Hilkulle meni :/ Mutta onneksi tapahtui käänne ja lukeminen sai uutta puhtia. Hieno tarina ja parasta suomen kielen elävöittämistä, mitä olen ikinä lukenut.

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
40
Report this review

Kommentit

1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Järjestys 
Rami
September 08, 2014
Report this comment
Nyt en osannut vastata arvosteluusi muuten, kuin lisäämällä uuden kommentin. Mutta kiitos, kiitos paljon arviostasi! Arvostan tuota todella.

Pohdit pitkälti täysin samoja asioita tekstini puolesta, kuin itsekin sitä kirjoittaessani. Ensimmäisen luvun kanssa otin kuitenkin riskin ja menin sillä, mitä olin saanut aikaiseksi. Mutta perille meni, ehkä surkuttelua tosiaan on hieman liikaa!

Unet ovat vaikeita lukea ja kokemani mukaan vielä vaikeampia kirjoittaa! Olin lisännyt tekstiin enemmänkin unen avaamista, mutta koin koko touhun turhanpäiväiseksi. Ilmeisesti olisi vain kannattanut ottaa kaikki veke. Asia siis, jälleen kerran, ymmärretty!

Aaton ja Aarnen nimet olivat pitkään minullakin mietinnässä ja olin täysin varma loppua kohden, että sekaisinhan niiden on pakko mennä, ainakin useampien lukijoiden kohdalla. Kai oma pirullisuuteni pakotti minut jättämään nimet kuten ne olivatkin. Oikea ratkaisu, vai turhaa lukijan turhauttamista? Ehkä kumpaakin, vieläkään en tiedä.

Aarnen kuolinikää en minäkään koskaan saanut selville.

Jälleen kerran, kiitos todella paljon vaivannäöstäsi. Arvostan sitä kovasti!
1 kohdetta - näytetään 1 - 1
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS