Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Olen Franz 2014-09-26 10:20:47 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    September 26, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moi Franz Yilmaz!

Täytyy sano, että jäipä todella outo olo tuosta kirjoituksesta. Se on kyllä mielenkiintoinen ajatelma tai kertomus tai mielikuva tai jotain. Silmiinpistävää oli kuitenkin tuo hieman huolittelematon tapasi kirjoittaa, ja kuitenkin kun kirjoituksen tarkoitus on herättää ajatuksia, niin siinä kyllä totisesti onnistuit.

Tuosta huolittelemattomuudesta
"No kuitenki..."
Muutamista sanoista puuttuu viimeinen kirjain. En tiedä teetkö sen tarkoituksella, vai huolimattomuudesta, mutta pisti silmään.

Virkejärjestyksestä seuraava esimerkki.
Kirjoitat: "Sitten kuulin yhden heistä sanovan jotakin ”Otit tyttäresi mukaan vai?”, tai jotain sellaista. Nopeasti vilkaisten minua päin.".
Ajatukseni: "Yksi isän kavereista vilkaisi nopeasti minua, ja sitten kuulin hänen sanovan isälleni ”Otit tyttäresi mukaan vai?”, tai jotain sellaista.".
Eli tavallaan tuo vilkaisu, josta mielikuva syntyy, ja sen jälkeen vasta mitä sitten tapahtui.

Kiinnitä huomiota sijapäätteisiin.
Kirjoitat: "Hänen ilmeensä oli häpeä, kiusaantunut häpeä.".
Ajatukseni: "Hänen ilmeestään kuvastui häpeä, kiusaantunut häpeä.".

En oikein tiedä miten tämä pitäisi arvostella, sillä en ole varma onko aihe henkilökohtainen vai ei...tuon viimeisen kommenttisi takia.
Jäin kaipaamaan jotain loppuun. Tarkempaa selvitystä mikä muutti suhtautumisen koulua kohtaan tai jotain sellaista syvempää selvitystä. Vaikkakin olisit kirjoittanut tämän vitsinä, voi joku saada siitä jotain, mutta kuvailet tarkasti vain ongelmaa, et ratkaisua. Se jättää kirjoituksen mielestäni puolitiehen.

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS