Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Retkahdus Hot
 
Retkahdus 2017-03-12 10:17:38 Alapo80
Arvosana 
 
3.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 12, 2017
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Møikka TuijaK!

Runon sisältö on erinomaisen selkeä. Ehkä tuo rytmitys (rivien sisältö) voisi olla tiiviimpi, eli muun muassa kaltainen voisi olla kuningattaren perässä ja tuo viimeinen rivi ylläni perässä.

Mielestäni tästä jäi puuttumaan se, mitä oli ollut ennen. Runon otsikko on Retkahdus. Retkahdus mistä? Tämän otsikoksi sopisi paremmin Katuojan kuningatar, sillä sisältö ei paljasta retkahdusta.

Yhtä kaikki. Osaat kirjoittaa, ja kun vielä keskityt sisältöön, niin nämä ovat todella hyviä!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
TuijaK
March 12, 2017
Report this comment
Kiitos palautteesta. Saan todella usein palautetta rivityksestäni. Osa kokee sen töksähtelevänä ja osa muuten vaan haluaisi lukea sen toisin. Itse olen ihan tyytyväinen omaan tyyliini, mutta toki en osaa olla kovin objektiivinen - ehkä.

En ymmärtänyt, kun sanoit, että sisältö on erinomaisen selkeä ja lopussa sanoit, että kunhan keskityn sisältöön, niin sitten on hyvä. Koin tuon ristiriitaisena. Eli mitä olisi hyvä hioa - sisältöä, rivitystä vai otsikointia. Vai kaikkea noita? Itse uskon, että kaikkea. :)

Mitä runon nimeen tulee, se kertoo runon tunnelmasta kirjoittajan kannalta. Ei tosin kerrota, mistä retkahdetaan, mutta itse koin tuon sanan itsessään kertovan kaiken? Kirjoittaja on halunnut olla juomatta liikaa ja sitten hän retkahtaa ja löytää itsensä, jos ei nyt ihan katuojasta, mutta tunnelmaltaan ainakin sen kaltaisesta tilanteesta.

Kiitos arvioinnista ja siitä, että osaan kuitenkin kirjoittaa. :)I
In reply to an earlier comment
Alapo80
March 12, 2017
Report this comment
Moikka!

Tärkein juttu kirjoittamisessa on, että itse pitää siitä mitä tekee :)

Joo huomasin ristiriidan nyt, kun sanoit siitä. Tarkoitin siis sitä, että runon sisältö liittyisi juurikin otsikkoon. En nyt kinaa kanssasi siitä onko otsikko linjassa sisällön kanssa, sillä molemmat koemme asian tavallamme :)
Minulle retkahdus tapahtuu hyvästä elämästä katuojaan. Toisaalta taas en runoista juuri ymmärrä, joten älä vaan ota minun kritiikkiäni jumalan sanana :)
Ja ehkä nuo rivit voisivat olla niin, että ikään kuin lause rivillä, niin ei tarvitse päättää lauseen sisältöä seuraavalta riviltä. Se ainakin minua hieman sekoitti, kun rivin aloittaa sana, jonka yhteys piti lukaista ylemmältä riviltä.

Mutta. Älä kuuntele liikaa muita, vaan tee omaa juttuasi ja kehity juuri siten, kuin itse koet parhaana!

Paperia vaan koneeseen! :)
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS