Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kessu 2022-12-13 20:34:59 Oriodion
Arvosana 
 
4.0
Oriodion Arvostellut: Oriodion    December 13, 2022
Top 10 Arvostelijat  -   Kaikki arvostelut

Hieno runo, joka kertoo vähäelkeisesti koskettavan tarinan. Juuri tämän vuoden loppupuolelle myös aika sopiva.

Täytyy arvostaa sitä miten tässä kohtaa kaksi erilaista maailmankatsomusta. Loppu on hieno. Sivari kohtaa kuolleen kessun ja tekee jopa tälle kunniaa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä. Silti toista näkökulmaa voi ymmärtää, ja osoittaa kunnioitusta kuolevalle vanhalle miehelle.

Näin itse olen lähempänä tuota sivaria, mutta tämä vuosi on kyllä (valitettavasti) pakottanut ajattelemaan monia asioita uudestaan. Ei siis missään nimessä kaduta mitkään omat valinnat, mutta hyvähän se sinänsä on ajatella asioita muistakin näkökulmista, ja vähän paremmin alkanut myös ymmärtää tuota kessun näkökulmaa asioihin...

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
10
Report this review

Kommentit

2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Järjestys 
Arska
December 14, 2022
Report this comment
Kiitos antamastasi palautteesta.
Juuri noita löytämiäsi "arvoja" halusin tähän runoon sisällyttää. Vaika tämä on ehkä tavalaan ajankohtainenkin, niin kirjoitin tämän joskus vuosia sitten. Kai tuo nykytilanne "napurin" suhteen sai nostamaan runon esiin.

Itse olen suorittanut asepalvelun, ja tavallaan saanut siellä myös erikoiskoulutuksen "täsmätehtäviin". Koen hyötyneeni siitä myös myöhemmin. Onneksi elämme maassa, jossa meillä on valinnanmahdollisuus omien vakaumusteme perusteella suorittaa kansallisvelvollisuutemme vaihtoehtoisestikin.

Asia voisi olla toisinkin, jolleivat nuo "kessun" tapaiset vanhat jäärät estäneet aikoinaan " naapuria" vapauttamasta suomen kansaa.

In reply to an earlier comment
Arska
December 14, 2022
Report this comment
No, jopa tuli mokailtua tekstin kanssa. Ehkä siitä vielä jotain ymmärtää. Pahoitteluni: Arska
2 kohdetta - näytetään 1 - 2
Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS