Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Aurora, aurigonnousun planeetta osa1 2017-03-18 07:24:24 Alapo80
Arvosana 
 
2.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    March 18, 2017
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Shansein!

Mukavaa settiä! Tässä tulee vähän mielikuva jostain elokuvasta, jonka olen nähnyt, mutta en nyt muista nimeä. Syntyy ajatus, että ensin tutkitaan ja sitten väkeä alkaa putoilla. :)

En oikein pidä tuosta dialogin rakenteesta, vaan itse suosin enemmän sitä, että ensin se mitä sanotaan, ja sitten sanoja (joskin joissain tapauksissa tätäkin voi murtaa). Tarkoitan siis, että kun käytät K, M, S ja P, niin muutaman kerran joutui miettimään, että kukas tuo nyt oli ja kukas tämä onkaan. Tulee hieman tunne, että kirjoittaja on ollut laiska :)

Muista isot kirjaimet aina virkkeiden alkuun. Myös lainausmerkkien jälkeen.

Kerrot kapteenista ja sitten kirjoitat "Kaptenimmekin". Se sopisi dialogiin, ei kerrontaan. Etenkin kun juuri olet kapteenista puhunut.

Hieman edelliseen liittyen, eli tuo tapasi kirjoittaa. Ensin kirjoitat, että kapteenia kummastuttaa, ja hieman myöhemmin kirjoitat, että minä olin kyllä alun alkaenkin sitä mieltä. Eli kun olet valinnut kirjoitustyylin, niin pidä siitä kiinni. Kirjoitat kertojana, joten älä vaihda sitä aika ajoin minä - muotoiseen kerrontaan.

Erillisnimet, myös lempinimet kirjoitetaan isolla alkukirjaimella.

Käytät tuota ajatusviivaa parissa kohdin, kuten kiveen-seurauksena jalat poiki. En oikein tiedä miksi teet niin, mutta mielestäni sille ei ole tarvetta.

Tässä on mielenkiintoinen idea alku, mutta pidemmin olisit voinut kirjoittaa. Niin, että tässä alkaisi jo taphtua jotain. Lisäksi jäin kaipaamaan vähän taustatietoa. Mistä he olivat tulossa? Maasta? Minkälainen tilanne on maassa? Mitä aikaa eletään jne. Nuo jutut vaikuttaa miljööhön valtavasti.

Tästä on hyvä jatkaa!!!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS