Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Euroopan Juuret 2014-05-15 09:11:23 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    May 15, 2014
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moi kotikirjailija! :D Kiva kuulla taas Sinusta, ja onnittelut vielä kustannussopimuksesta!!!

Jännä kuinka et kuvaile miljöötä lainkaan, tai selitä omassa kappaleessaan maailman järjestystä, vaan avaat sen lukijalle vähän kerrassaan.

Nyt on pakko viisastella pilkuista :D
"...salin keskellä miettien että vihdoinkin vanha Gabriel...".
Että - sana on tuossa konjunktiona, joka vaatii pilkkua sillä erottaa lauseet toisistaan...ainakin minun mielestäni :D
Toinen pilkkujuttu on lempilapseni ja - sana.
"Ne piileksii luolissa ja vuorilla on luolia kuin emmentaalissa reikiä.".
Ja -sana tulee pilkuttaa, jos lauseilla ei ole selkeää yhteistä jäsentä. Mielestäni tuossa ne ja vuorilla ei ole sinänsä yhteinen tekijä. Anteeksi että viisastelen :D

Jännittävä lauseenvastikevalinta.
"Heti saatuaan nimityksen Euroopan Juurten aluepäälliköksi Aleksanteri oli ottanut käyttöönsä keisari– tittelin.".
En tiedä miksi, mutta jokin tuossa potkii minua silmään.
"Aleksanteri oli ottanut käyttöönsä keisari - tittelin heti, kun oli saanut nimitysen Euroopan Juurten aluepäälliköksi".
En tiedä kumpi Sinusta tuntuu paremmalta, mutta minun kantani olisi tuo.
Euroopan Juurten aluepäällikkö :D Mainio titteli!

"Vasta hallin valoissa miehet hätkähtivät huomaamaan, että komentaja oli vihernahka. Vihreitä ei pelätty eikä inhottukaan, vaan heihin suhtauduttiin kuin kotieläimiin. Tarpeellisia töissään ja muuten saivat pysyä hiljaa syrjässä. Tosin robotit olivat lähes tyystin syrjäyttäneet elävät myös peltotöissä, mutta toisinaan pelloilla ja puutarhoissa vielä näki vihreitä raatamassa.".
Ihmettelen todella mistä ammennat tämän kaiken! :D Mahtavia otuksia ja nimiä!!! :D

"Puhujan vierelle asteli solakka mörkö, joka tarjosi pillereitä ja vesituoppia.".
Tässä on mielestäni kankeus.
Ajatukseni: "Solakka mörkö tarjosi miehille (tai legioonalaisille) pillereitä ja vesituoppia.".

Peltokohtaus, jossa mörkö kaapataan, oli hieman sekava, vaikkakin ymmärrettävä. Se päättyi jotenkin liian aikaisin, ja jatkui omituisesti häkissä. Oli vaikea mieltää kenen kannalta kohtausta kuvattiin.

Painotat sanomaasi caps lock pohjassa :D Tuo oli omituista...hieman kuin sulkeet.

Vedätät pitkään muttien huonoa asemaa ja vastoinkäymisiä. Loppu on onnellinen, ja se tulee mielestäni liiankin nopeasti ja helposti. Tapasi vetää juonta on melko samanlainen, eli oikeus tapahtuu, ja usein myös maalaisjärjen tavalla, oikeudenmukaisesti. Tämä hieman harmittaa minua :D Kenties hieman epäoikeudenmukaisuuden voittoa, alfa - tarkastajan surmaamista pimeällä kujalla ja Umpikierolle "Bravehearth - tyylistä" sankarikuolemaa, josta massiivinen mutti-invaasio ja julkishallinnon kukistuminen tai vastaavaa...noin ajatuksena vain :D

Joka tapauksessa takuuvarmaa kotikirjailijaa!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS