Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
 
Kiusanhenki OSA 1 2015-06-11 14:49:42 Alapo80
Arvosana 
 
3.5
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    June 11, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka MinnStori!

Erikoisesti, mutta toimivasti kirjoitettu. Toivottavasti ei ole katkelmia omasta päiväkirjasta!
Selkeä kerronta ja lyhyet, hyvät lauseet. Kenties hieman enemmän sellaista teiniangstia tai surua ja vihaa voisi olla. Toisaalta taas laiska ja melankolinen tyyli sopii masentuneelle.

Muista konjunktioiden eteen aina pilkut. Niitä on muun muassa että, jotta, koska ja kun.
"Kaikki tämä päiväkirja hössötys alkoi siistä kun äitini sanoi että minun pitäisi kirjoittaa enemmän.".
Pilkutettuna:
"Kaikki tämä päiväkirja hössötys alkoi siitä, kun äitini sanoi, että minun pitäisi kirjoittaa enemmän.".
Poistin myös ylimääräisen s-kirjaimen. Tuo toinen pilkku voisi olla sellainen, että sen olisi voinut jättää pois, mutta ensin tytyy osata säännöt kunnolla, ja vasta sitten niitä voi soveltaa.

Sanajärjestys, vaikka kyseessä onkin päiväkirja :D
"Ja minua se jännittää.".
Ajatukseni:
"Ja se jännittää minua.".
Eli subjekti, predikaatti ja objekti. Subjekti on se, predikaatti jännittää ja objekti minua.
Älä oio tämän kanssa :D

Yleensä sanon, että kolmoispisteet tai kaksoispisteet eivät kuulu kaunokirjalliseen kerrontaan, kuten eivät kuulu myöskään caps lock, sulkeet tai lainausmerkit, mutta päiväkirjamaiseen kerrontaan ne kyllä sopivat.

Tekstiviesti on yhdyssana ilman ajatusviivaa.

Muista sijapäätteet.
"...siihen sekoitettu jotain huumetta, olisiko kannabis.".
Ajatukseni:
"...siihen sekoitettu jotain huumetta, olisiko kannabista.".

Hyvä kokonaisuus, josta kenties hieman puuttui lisähuomiot vanhempiin. Ehkä joku "Ne vaan kattoo telkkaria ja tekee omia juttujaan." tyylinen homma tai jotain siihen suuntaaan.

Hyvä kokonaisuus!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS