Käyttäjätunnus:

Salasana:

Liity! Apua

Review Detail

 
Enkeli Hot
 
Enkeli 2015-07-17 08:34:01 Alapo80
Arvosana 
 
4.0
Alapo80 Arvostellut: Alapo80    July 17, 2015
#1 Arvostelija  -   Kaikki arvostelut

Moikka Ilona Lähdekivi!

Tässä on mukava (siis synkän mukava) tunnelma ja tapahtumat on helppo mieltää ja niihin on helppo samaistua. Kirjoitat mukavan puhekielisen selkeästi :D

Tuo alun "Mitä vittua?" tuntuu irralliselta ja epäsopivalta. Sen pitäisi olla jonkin verran ennen vihaa, eli mitä vittua tapahtuma aiheuttaa vihan. Tuo alun ajatus on kuitenkin hyvä ja mielenkiintoa herättävä!

Ilmaisusta.
"Peten silmät katsoivat suoraan silmiin.".
Ajatukseni:
"Pete katsoi mua suoraan silmiin."
Eli voiko katsoa muuten kuin silmillä?

Pilkuista.
"– Hyvä, kun tulin tänne, se sanoi.".
Ajatukseni:
"– Hyvä kun tulin tänne, se sanoi.".
Eli koska tuo hyvä ei ole predikaatti, niin konjunktion edestä voi jättää pilkun pois. Kun taas esim näin, kun... vaatii pilkun.

Aikamuodoista.
"Silti sisko imutti mun kundikaverin kanssa männyn takana. Se tiesi tasan tarkkaan, että olen sairaan rakastunut Jakkeen. Silti se nauraa paskaiset naurut ja kähmii Jakkea. Jakke on aika sekaisin ja antaa kaiken tapahtua. Mä nousen kankeasti rungolta ja lähden kävelemään sikalan takaisille jätevesialtaille.".
Aloitat kappaleen imperfektissä, mutta päätä preesensissä. Älä sotke aikamuotoja. Ja vielä kun tuo kappale on muistelua, johon alku viittaa, niin predikaattien viimeisessä virkkeessä pitäisi olla nousin ja lähdin.

Sisarusrakkaus lieni se voima :D

Tuo loppu tuntui hätäillyltä ja mietin, että jos hän oli kävellyt ojalle juuri ennen kuin sisko oli tullut, niin aika äkkiä olivat muut lähteneet. Ehkä lisää tunteilua, kenties hieman siskojen välistä riitaa, jolloin taustalla muut huutelevat lähtevänsä tai vastaavaa. Kaikkinensa kuitenkin miellyttävä kokonaisuus!

Kiitos!

Oliko tämä arvostelu hyödyllinen? 
00
Report this review

Kommentit

Powered by JReviews
KIRJOITA   ARVOSTELE    JULKAIS